هیئت‌های نظارت انتخابات ارزیابی منصفانه را مدنظر قرار دهند
کد خبر: 4156261
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

هیئت‌های نظارت انتخابات ارزیابی منصفانه را مدنظر قرار دهند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هیئت‌های نظارت در استان‌ها وظیفه دارند به‌صورت عادلانه و بدون توجه به گرایش افراد یک ارزیابی منصفانه و احراز صلاحیت متناسب داشته باشند، گفت: دشمن تمام هجمه‌های خود را متوجه مراحل انتخابات کرده است تا مشارکت را پایین بیاورد.

دیدار هیئت‌ نظارت انتخابات با امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۸ تیرماه در نشست با هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان، شورای نگهبان را نهادی ارزشمند، مؤثر و سرنوشت‌ساز خواند و گفت: حفاظت و حراست از اسلامیت و جمهوریت دو رسالت مهم این شورا است.

وی با بیان اینکه امتداد شورای نگهبان در استان‌ها هیئت‌های نظارت هستند، به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که دشمن تمام هجمه‌های خود را متوجه مراحل انتخابات کرده است تا مشارکت را پایین بیاورد.

امام جمعه کرمان افزود: وظیفه افسران میدان عملیات دفاع از ارزش‌های دینی، اسلامی و جمهوری و وظیفه کسانی که بستر را برای انتخابات و نظارت بر آن فراهم می‌کنند، سنگین است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات باید امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت داشته باشد و برای تحقق این امر هیئت‌های نظارت باید مجهز شده و نیروی انسانی پای کار، مطمئن و باانگیزه داشته باشند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اقدامات شبکه‌ای هیئت‌های نظارت و حضور افراد باانگیزه، باتجربه و متعهد در این هیئت‌ها، اظهار کرد: نقص‌هایی که از لحاظ ابزاری وجود دارد باید رفع شود.

وی ادامه داد: کسانی که در معرض انتخابات هستند باید دو مسئله را مورد توجه قرار دهند اول اینکه شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت در استان‌ها وظیفه دارند به‌صورت عادلانه و بدون توجه به گرایش افراد یک ارزیابی منصفانه و احراز صلاحیت متناسب داشته باشند. تاکنون نیز این امر مؤمنانه دنبال شده و جو‌سازی‌های کاذب در تصمیم شورای نگهبان و هیئت نظارت اثرگذار نیست و در واقعیت جریان تغییر ایجاد نمی‌کند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کاندیداها برای شناساندن خود به مردم باید براساس قانون عمل کنند، گفت: اگر از چهارچوب قانون خارج شدند دیگر نباید گلایه‌ای از شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت داشته باشند و اگر کاندیدی صحبتی در مورد جریانات انتخابات دارد مطمئناً شورا و هیئت‌های استانی نکات را پذیرا هستند.

انتهای پیام
captcha