فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگی رهایی‌بخش و نجات‌دهنده است
کد خبر: 4155278
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگی رهایی‌بخش و نجات‌دهنده است

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی، گفت: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، فرهنگی است که می‌تواند تمدن‌ساز، رهایی‌بخش و نجات‌دهنده باشد.

رضا رحیمی‌نسب، مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجراییبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا رحیمی‌نسب، مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی، در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص حضور مشاوران ورزاء در امور ایثارگران در مشهد، که امروز 24تیرماه در محل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که با عنایت خدای متعال، هشتمین سفر استانی مشاورین وزراء، به شکلی کاملا اتفاقی در بارگاه امام هشتم(ع) درحال رخداد است. رسالت خبرنگاران در حوزه بنیاد شهید و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت، رسالتی ویژه و استثنایی است که در ترویج این فرهنگ، کلیت مردم ایران کوتاهی‌هایی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، فرهنگی است که می‌تواند تمدن‌ساز، رهایی‌بخش و نجات‌دهنده باشد. حضرت اباعبدالله حسین(ع)، در صحرای کربلا دو سردار ویژه داشت، اولین فرد خودش بود که فرماندهی جنگ را برعهده داشت و دومین سردار، بانوی عالم اسلام حضرت زینب کبری(س) بود، که در ترویج فرهنگ عاشورایی به شدت تاثیرگذار واقع شد و با سخنرانی‌های آتشین خود، نسل به نسل فرهنگ عاشورا را به ارمغان آورد.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: کوتاهی ما مردم ایران در این است که با توجه به این امر که هنوز چند دهه‌ای از جنگ دفاع مقدس نگذشته است، نقش ایثارگران و شهیدان به خوبی بیان نشده است. کهنه سرباز در همه دنیا با هر باوری قهرمان است، اما ما این قهرمانان واقعی را، سیاسی کردیم. این عزیزان کسانی هستند که جان خود را کف دست قرار دادند و تقدیم ایران و جمهوری اسلامی کرده‌اند.

رحیمی‌نسب تصریح کرد: ما مردم ایران در نشر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت نقش زینبی(س) و ترویج این فرهنگ را به خوبی ایفا نکرده‌ایم. تمامی ما به عنوان فردی ایرانی برای ترویج این فرهنگ مسئول هستیم. فرهنگ را مردم می‌سازند که اگر معنی فرهنگ را، مجموعه‌ای از باورها، ارزش ها و هنجارها تعریف کنیم، این فرهنگ در پیکره وجودی مردم باید نهادینه شود.

وی افزود: در این سه روز با حضور بیش از ۴۰ مشاور، پالایش عملکرد دستگاه‌ها و بازرسی عملکرد قوانین و مقررات ایثارگران بررسی خواهد شد و در جلسه‌ای جمع‌بندی این عملکرد با حضور استاندار و معاونین استاندار ارائه خواهد شد.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی ابراز کرد: حضور این مسئولان الزاما به معنی رفع تمامی مشکلات ایثارگران نیست، بلکه بیان این مشکلات در اصلاح قوانین و رویکرد سازمان‌ها بسیار موثر است. همچنین جامعه‌ ایثارگری معنای عام و فراگیری دارد و به هیچ ارگان خاصی منحصر نخواهد بود.

رحیمی‌نسب در پاسخ به این پرسش که در این هفت سفری که صورت گرفته، چه مشکلاتی بیان شده است و چه تدابیری برای رفع آنها صورت گرفته است، ابراز کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی برای دریافت مشکلات و ارجاع آنها به دیگر دستگاه‌های حکومتی است. به هر میزانی که مسئولان در کنار مردم قرار گیرند و به حرف و مشکلات آنها بپردازند، قطعا تاثیرات بسیار خوب نمایان خواهد شد.

وی اظهار کرد: دو رویکرد در ایران وجود دارد. متاسفانه ما بسیاری از مسائل را تنها از دید سیاسی می‌اندیشیم، اما حضور مسئولان در کنار مردم امری سیاسی نیست بلکه برای رفع مشکلات و مطالبات ایثارگران اتفاق می‌افتد. طبق سخن مقام معظم رهبری، همین گوش فرا دادن به مطالبات و مشکلات مردم جامعه، منشأ تاثیرات مهم در جامعه است.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: در هفتمین سفر استانی بیش از ۱۰۰۰ درخواست، ثبت شده است که برخی از آنها در اسرع وقت رفع می‌شود و بعضی از آن‌ها طی مدتی در مسیر پاسخگویی و حل قرار می‌گیرند. همچنین مهم‌ترین موضوعاتی که در این سفرها بررسی و مطالبه شده است، درمان و مسکن ایثارگران بوده است، اما جنس مطالبات ایثارگران شاغل و غیرشاغل با یکدیگر متفاوت است.

انتهای پیام
captcha