کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۲ واحدی مسکن خانواده‌های دارای دو معلول
کد خبر: 4155265
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۲ واحدی مسکن خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در هفته بهزیستی، ۴۶ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش تحویل داده می‌شود، هم‌چنین کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۲ واحدی مسکن خانواده‌های دارای دو معلول نیز از دیگر برنامه‌های سازمان در هفته بهزیستی است.

به گزارش ایکنا از قم، میره‌ای، مدیرکل بهزیستی استان قم در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، امروز ۲۴تیرماه، در سالن جلسات این سازمان برگزار شد با بیان اینکه شعار هفته بهزیستی امسال «برای مردم، برای به زیستن» است، گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی حمایتی است که علاوه بر توجه به موضوعات معیشتی، توجه ویژه‌ای به موضوعات مختلف دارد که تمامی این فعالیت‌ها به صورت تخصصی انجام می‌شود و شامل خدمات مربوط به مشاوره، فعالیت‌های پیشگیری از آسیب اجتماعی، خدمات پیشگیری از اعتیاد و خدمات پیشگیری از معلولیت است.

وی در خصوص خطوط ارتباط تلفنی با این اداره بیان کرد: شماره ۱۲۳ برای اورژانس اجتماعی، شماره ۰۹۶۳۷ در حوزه مشاوره اعتیاد و شماره ۱۴۸۰ برای مشاوره تلفنی در حوزه خانواده برای شهروندان در نظر گرفته شده است، علاوه بر این خطوط، در سطح شهر قم 22 مرکز مشاوره حضوری به صورت خصوصی و یک مرکز به صورت دولتی به مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

میره‌ای با بیان اینکه 23 دستگاه در قانون حمایت از معلولین وظیفه قانونی دارند که از این ظرفیت باید به طور کامل استفاده شود، گفت: در استان قم بیش از 22 هزار و 500 معلول شناسایی شدند، از این تعداد 5 هزار معلول شدید و خیلی شدید هستند که تنها حدود هزار نفر آنها در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی قم تصریح کرد: نیازهای معلولین تنها دریافت ویلچر یا سمعک نیست و بسیاری از آنها نیاز به مسکن دارند؛ لذا تهیه مبلغ ودیعه مسکن یک موضوع مهم و پر مراجعه در بهزیستی است.

وی ابراز کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قم در شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان و نیز مهاجرپذیری آن، شاهد سرریز آسیب‌های اجتماعی دیگر استان‌ها به قم هستیم، لذا این مسئله یک موضوع فرابخشی است و به کمک مسئولین قضایی و نهادهای مردمی به سازمان بهزیستی احتیاج است.

میره‌ای ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قم هستند که با درنظر گرفتن خانواده‌های این افراد، یک جامعه آماری ۱۲۰ هزار نفری وابسته به سازمان بهزیستی داریم که بایستی برای توانمندسازی و استقلال آن‌ها تلاش کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: در سال گذشته تعهد سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال حدود یک هزار و ۱۹۷ نفر بود که به طور ۱۰۰ درصدی محقق شد. در بخش مسکن نیز ۴ هزار و ۴۴۶ نفر از معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این میزان یک هزار و ۱۹۰ نفر تأیید شده و در طرح نهضت ملی مسکن صاحب خانه‌ می‌شوند.

میره‌ای با بیان اینکه در سال گذشته از سوی این سازمان ۱۲ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به معلولین پرداخت شد، افزود: حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از معلولین استان قم از خدمات مراکز نگهداری شبانه روزی و مراکز روزانه استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم اظهار کرد: در ماه گذشته در پرداخت مستمری در استان قم، حدود ۵ هزار نفر از مددجویان به لیست پرداخت اضافه شدند و در حال حاضر ۱۱هزار ۵۰۰ نفر مستمری بگیر بهزیستی هستند.

وی گفت: با ارتباطی که با ادارات مختلف در حوزه پرداخت هزینه‌های درمان معلولین و افراد تحت پوشش استان قم ایجاد کردیم، ۹ کد خدمت که به ارائه خدمات توانبخشی می‌پرداخت به ۵۹ کد خدمت در بیمه سلامت ارتقا پیدا کرد و افراد تحت پوشش تا ۷۰ درصد از پرداخت هزینه‌ها معاف هستند.

میره‌ای هدف گذاری سازمان بهزیستی استان قم را توجه به مردمی سازی و استفاده از گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های محلی دانست و گفت: در سه ماهه گذشته توانستیم از این ظرفیت‌ها، ۸۰۰ میلیون تومان برای رفع نیازهای افراد تحت پوشش استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در هفته بهزیستی امسال، ۴۶ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش تحویل داده می‌شود، هم‌چنین کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۲ واحدی مسکن خانواده‌های دارای دو معلول نیز از دیگر برنامه‌های سازمان در هفته بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی استان قم از حمایت‌های خیرین قدردانی کرد و گفت: قطعاً اگر حمایت خیرین نباشد سازمان بهزیستی در ارائه خدمات مختلف خود دچار مشکل خواهد شد که با جلب اعتماد خیرین شاهد رشد ۴۳ درصدی جلب مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۱ بودیم.

وی تصریح کرد: خط مشی سازمان بهزیستی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، حمایت از خانواده‌های چندقلو است که در استان ۴۲۳ خانواده نیازمند حمایت شناسایی شدند و از خدمات مستمر و غیرمستمر براساس دستورالعمل‌های سازمانی بهره‌مند می‌شوند.

میره‌ای در پایان از مردم و خیرین خواست مبالغ نقدی خود را برای حمایت از جامعه معلولین استان به شماره کارت ۶۳۶۷،۹۵۷۰،۷۶۱۸،۲۵۸۸ واریز و یا از طریق کد دستوری *724*9090# اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha