دیپلماسی فراگیر تأمین‌کننده منافع کشور است
کد خبر: 4154811
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
رئیس جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم:

دیپلماسی فراگیر تأمین‌کننده منافع کشور است

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم گفت: پیام دیپلماسی فراگیر به غرب این است که ما در عملکرد شما متوقف نمی‌شویم و از ظرفیت سایر کشور‌ها به منظور تأمین منافع داخلی استفاده می‌کنیم.

سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس جامعه مدرسین امروز پنج‌شنبه ۲۲ تیر، در دیدار سخنگوی وزارت امورخارجه با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی در عرصه بین‌الملل اظهار کرد: خوشبختانه حرکت جدیدی در حوزه دیپلماسی آغاز شده است و دولت سیزدهم از نگاه محدود به غرب عبور کرده و نگاه وسیع‌تری را ترسیم کرده است.

وی دیپلماسی فراگیر را تأمین‌کننده منافع کشور ارزیابی کرد و افزود: پیام دیپلماسی فراگیر به غرب این است که ما در عملکرد شما متوقف نمی‌شویم و از ظرفیت سایر کشور‌ها به منظور تأمین منافع داخلی استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیام دیگر دیپلماسی فراگیر به غرب این است که اگر دست از اقدامات خصمانه خود بردارید، حاضریم شرایط جدیدی را ایجاد کنیم؛ اما اگر به این اقدامات ادامه دهید، دیپلماسی ما محدود به شما باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به رابطه سیاست خارجی و شرایط داخلی کشور، ابراز کرد: رابطه تنگاتنگی میان دیپلماسی خارجی و شرایط داخلی کشور وجود دارد. به این معنا که اگر دیپلماسی روند مثبتی داشته باشد، نتایج آن در داخل کشور بروز می‌کند و از طرف دیگر اگر شرایط داخلی کشور با ثبات باشد، تعامل دیگر کشور‌ها با جمهوری اسلامی، تعامل سازنده‌تری خواهد بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تقویت ارتباط سازنده با همسایگان، از رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در ارتباط با کشور‌های منطقه ابراز خرسندی کرد و افزود: مردم نیز از این ارتباطات گرم و سازنده با کشور‌های منطقه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، استقبال می‌کنند.

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه گزارشی از وضعیت دیپلماسی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله روند مذاکرات و تحولات منطقه، ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha