کلاس‌های سوادآموزی در ندامتگاه‌های سیستان‌وبلوچستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4153997
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

کلاس‌های سوادآموزی در ندامتگاه‌های سیستان‌وبلوچستان برگزار می‌شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از برگزاری کلاس‌های سوادآموزی ویژه زندانیان در شهرهای زاهدان، چابهار، نیمروز، خاش، ایرانشهر و سراوان خبر داد.

سوادآموزیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، روح‌الله شیرازی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان شامگاه یکشنبه، 18 تیرماه، در جلسه‌ای که با حضور محمد مرادی، معاون فرهنگی اداره کل زندان‌های استان برگزار شد، گفت: تحقق ۱۲۱ درصدی عملکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه سوادآموزی برای توسعه سواد در زندان‌های استان، نشان از همکاری نزدیک و تنگاتنگ این دو مجموعه برای توسعه سواد دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان افزود: از طرف سازمان نهضت حجم ابلاغی به استان برای سوادآموزی در زندان‌ها ۲۲۰ نفر بوده که با تلاش آموزش دهندگان و همکاری مسئولین ندامتگاه و با مشارکت ۱۵ نفر از فرهنگیان استان ، ۲۶۵ نفر از بی‌سوادان از نعمت سواد برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: در دوره سوادآموزی ۱۱ کلاس، در دوره انتقال ۷ کلاس و در دوره تحکیم ۴ کلاس برگزار شده است، در دوره سوادآموزی حجم ابلاغی ۹۰ نفر بوده که به ۱۰۵ نفر افزایش یافته، در دوره انتقال ۸۰ نفر به ۱۰۰نفر و در دوره تحکیم ۵۰ نفر به ۶۰ نفر ارتقا یافته است، کلاس‌های توسعه سوادآموزی ویژه زندانیان در شهرهای زاهدان، چابهار، نیمروز، خاش، ایرانشهر و سراوان برگزار می‌شود.

مرادی معاون فرهنگی اداره کل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: ۴۳ درصد زندانیانی که پس از پایان محکومیت دوباره بر اثر ارتکاب جرم به زندان بر می‌گردند، افراد بی‌سواد هستند، بنابراین توسعه سواد منجر به کاهش جرم می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱ نفر از کارمندان ادارات زندان سیستان‌وبلوچستان با هدف همکاری با حوزه سوادآموزی به منظور آموزش سواد به زندانیان اعلام آمادگی نموده‌اند تا در صورت تائید در کلاس‌های مدرسی شرکت نموده و بتوانند در آینده به عنوان آموزش دهنده در ندامتگاه به امر سوادآموزی بپردازند.

معاون فرهنگی اداره کل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح بازدید هماهنگ، احیای مراکز یادگیری محلی در زندان‌ها جهت مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان، استفاده از امکانات زندان جهت ایجاد اشتغال و مهارت آموزی و چاره اندیشی برای جلوگیری از تعطیل شدن کلاس‌ها در میانه راه (درصورت آزادی فرد) از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

انتهای پیام
captcha