اجرای قوانین ایثارگری در جامعه رضایت‌بخش نیست
کد خبر: 4153823
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

اجرای قوانین ایثارگری در جامعه رضایت‌بخش نیست

سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: قانون‌گذار در راستای حمایت از جامعه ایثارگران قوانینی را تصویب کرده اما اجرای قوانین ایثارگری رضایت‌بخش نیست و عدم شفافیت، تعارض، ابهام، عدم تناسب و توازن بودجه و نبود زیرساخت‌های لازم از جمله دلایل آن است.

مه لقا احمدبگی

به گزارش ایکنا از قزوین، مه‌لقا احمدبگی، سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در همایش حقوق شهروندی که یکشنبه ۱۸ تیر با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد. گفت: ایثارگران از آغاز نهضت امام خمینی(ره) با همه توان خود برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کردند.

وی ادامه داد: ایثارگران در همه عرصه‌ها با روحیه ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی و شهادت که برگرفته از آموزه‌های دینی است در جهت پیشرفت و توسعه کشور تلاش کرده و می‌کنند و در این راستا مسئولان باید در ارائه خدمات به ایثارگران که جان و مال خود را فدا کردند تا امنیت و آرامش در کشور برقرار باشد، تلاش کنند.

این مسئول اظهار کرد: قانون‌گذار در راستای حمایت از جامعه ایثارگران قوانینی را تصویب کرده تا دین خود را با ارائه خدمات مطلوبی به این قشر معظم جامعه ادا کنند اما متأسفانه امروز اجرای قوانین ایثارگری رضایت‌بخش نیست و عدم شفافیت، تعارض، ابهام، عدم تناسب و توازن بودجه و نبود زیرساخت‌های لازم از جمله دلایل آن است.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید قوانینی را تصویب کنند که آرمانی و با در نظر گرفتن واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی باشد تا با اجرا شدن آن‌ها کام جامعه ایثارگران شیرین شود. مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز باید در اجرای قوانین جامعه ایثارگری اهتمام ویژه داشته باشند تا این عزیزان دلسرد و سرخورده نشوند.

سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: امروز آحاد جامعه تصور می‌کند که همه امکانات نظام مدافع حقوق ایثارگران است اما در عمل اجرای قوانین در حق آن‌ها به درستی انجام نمی‌شود که همین ظلم مضاعف در حق این قشر معظم است.

وی گفت: حضور وزرا در دستگاه‌های اجرایی به منظور شناخت قوانین متروکه ایثارگری و عدم اجرای آن ضروری است تا با ایجاد فضای تعاملی بین مسئولان دستگاه‌ها و کمیسیون ماده ۱۶ راهکاری برای حل این مشکل اتخاذ شود.

احمدبگی در پایان اظهار کرد: با ارائه راهکار کارشناسی از جمله اصلاح قوانین و در نظر گرفتن منابع می‌توان مشکل عدم اجرای قوانین را برطرف کرد.

انتهای پیام
captcha