سازمان ملل: از موضع خود در محکومیت حمله اسرائیل به جنین عقب‌نشینی نمی‌کنیم
کد خبر: 4153517
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

سازمان ملل: از موضع خود در محکومیت حمله اسرائیل به جنین عقب‌نشینی نمی‌کنیم

یک مقام سازمان ملل تأکید کرد که دبیر کل این سازمان از موضع خود در محکوم کردن حمله اسرائیل به اردوگاه جنین و استفاده از زور افراطی علیه غیرنظامیان عقب‌نشینی نمی‌کند.

سازمان ملل: از موضع خود در محکومیت حمله اسرائیل به جنین عقب‌نشینی نمی‌کنیم/اماده

به گزارش ایکنا، یک هیئت دیپلماتیک شامل بیش از 30 سفیر و نماینده کشورهای اروپایی و غربی امروز شنبه از اردوگاه جنین بازدید کردند.

سفر هیئت اروپایی به جنین به دنبال عملیات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین انجام شده که در نتیجه آن بخش اعظم زیرساخت‌های این شهر نابود شد.

الجزیره همچنین اعلام کرد که رئیس هیئت اروپایی در بازدید از جنین تأکید کرد، تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، خشونت‌ها ادامه دارد.

فرحان حق، جانشین سخنگوی رسمی سازمان ملل هم  در نشستی خبری در نیویورک گفت: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل به دیدگاه خود در محکوم کردن اسرائیل به دلیل استفاده افراطی از زور در حمله به اردوگاه جنین پایبند است و از آن عقب نشینی نمی کند.

گلعاد اردان، سفیر تل‌آویو نزد سازمان ملل از گوترش خواسته بود از محکوم کردن رژیم صهیونیستی به دلیل استفاده از زور در حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنین عقب‌نشینی کند.

فرحان حق ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی به دلیل ممانعت از انتقال مجروحان فلسطینی به بیمارستان طی تجاوز نظامی این رژیم به جنین گفت: همه خشونت‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی به شدت محکوم است. نظامیان اسرائیلی از زور بیش از حد استفاده کردند.

این مقام سازمان ملل همچنین خواستار کمک‌ها به اهالی جنین شد و گفت: شبکه آب در اردوگاه جنین قطع و زیرساخت‌ها نابود شده است. فلسطینیان جنین نیازمند کمک فوری جامعه بین‌المللی هستند.

انتهای پیام
captcha