دین ما به فرزندان صالح و سالم محتاج است
کد خبر: 4152975
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

دین ما به فرزندان صالح و سالم محتاج است

مادر شهیدان شاه‌آبادی گفت: جوانان ما نباید از گرانی و سختی هراسی داشته باشند، با همه‌ سختی‌ها باید امر فرزندآوری را به جا آورند، چرا که دین ما به فرزندان صالح و سالم از پدر و مادران دینی و اسلامی، محتاج است.

زهرا همایونی، مادر شهیدان امیر و علی شاه‌آبادیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، زهرا همایونی، مادر شهیدان امیر و علی شاه‌آبادی، امروز ۱۴ تیرماه، در مراسم اختتامیه مسابقه کتاب‌خوانی «قصه ننه علی» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا همیشه همراه بنده‌ هستند و من با نیروی شهدای عزیز نفس می‌کشم، هیچگاه به خودم اجازه نمی‌دهم که لقب مادر شهید را برای خود بیان کنم، زیرا مادر شهید، حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

وی ادامه داد: همیشه در طول زندگی علاقه‌مند بودم که در خصوص زندگی گذشته‌ام، کتاب یا یادداشتی از خود به یادگار بگذارم، که خداروشکر این فرصت برای بنده فراهم شد. هیچ چیزی همانند زندگی صحیح، تاثیر‌گذار نیست، از نظر خودم اگر لحظه‌ای ناشکری می‌کردم هیچ‌گاه به این موقعیت نمی‌رسیدم.

مادر شهیدان شاه‌آبادی در خصوص تنها دغدغه‌اش، بیان کرد: بدحجابی در جامعه، تنها چیزی است که دل من را به درد می‌آورد، زیرا این عزیزان اطلاعی ندارند که این مورد باعث ضربه زدن به خودشان می‌شود. شهدا همیشه می‌گفتند که تا نفس داریم برای اسلام می‌جنگیم و این پرچم اسلامی را به دست حضرت ولی عصر(عج) می‌رسانیم.

همایونی بیان کرد: همچنین شهید عزیز، آرمان علی‌وردی در این اوضاع جامعه که در چندماه اخیر به شهادت رسید، بیان می‌کرد که رهبر نور چشم او است و در لحظه شهادتش هم هیچ‌گونه اهانتی به رهبر و اسلام انجام نداد، پس این عزیزان شهید به ما درس می‌دهند تا متوجه شویم چه کارهایی انجام داده‌اند.

وی در خصوص فرزندآوری اظهار کرد: جوانان از گرانی و سختی نباید به هیچ عنوان هراسی داشته باشند و تا می‌توانند با همه‌ سختی‌ها امر فرزندآوری را به جا آورند. زیرا دین ما به فرزندان صالح و سالم از پدر و مادران دینی و اسلامی، محتاج است.

مادر شهیدان شاه‌آ‌بادی اضافه کرد: این دو شهید با فاصله سه سال متولد شدند و زمان شهادت آنها هم قریب به سه سال تفاوت داشت. در هنگامی که امیر به مرخصی می‌آمد از خوردن آب خنک خودداری می‌کرد تا در مقابل گرمای جبهه بتواند، ایستادگی کند. امروزه، ماهم باید در مقابل چیزهایی که لطمه به دین می‌زنند را بگیریم تا لطمه اصلی به دین و انقلاب اسلامی وارد نشود.

همایونی اظهار کرد: انقلاب با سختی‌های بسیار زیادی به دست آمده است، پس باید بکوشیم تا به راحتی این امر مهم را از دست ندهیم. با توجه به فرموده‌ی امام(ره)، اگر تمامی مردم ایران شهید شوند و فقط یک نفر باقی بماند، همان یک نفر می‌تواند انقلاب را نگهداری کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبدالعلی‌زاده، عضو گروه تبلیغی-جهادی سیدالشهداء(ع)، در مشهد، در خصوص عملکرد این گروه جهادی، اظهار کرد: گروه تبلیغی-جهادی سیدالشهدا(ع)، از سال ۱۳۹۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی به کار جهادی مشغول است. دغدغه این گروه این بود که در بین این همه کاری که باید صورت گیرد، کدام کار ارجحیت بیشتری دارد، که بعد از گفت‌وگوهای مختلف با اساتید به این نتیجه رسیدیم که سخن مقام معظم رهبری را عملی کنیم.

عبدالعلی‌زاده در خصوص فعالیت‌های این گروه، گفت: این گروه با سه محور اصلی مشغول فعالیت است، که این موضوعات شامل جهاد تبیین، انقلاب اسلامی و سبک زندگی و مهمترین این محورها، موضوع انقلاب اسلامی ‌است، زیرا در بین موضوعات امروزی، از تمامی آنها غریب‌تر است.

وی اضافه کرد: موضوع سبک زندگی، از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری، ۳ الی ۴ موضوع اصلی، مورد هدف گروه ما است. در بین این موضوعات دغدغه اصلی ما، بحران ازدواج است، زیرا تعداد ازدواج بسیار کم شده است و آمار طلاق هم به شدت در حال افزایش است، در صورتی که طبق آمارهای سال ۱۴۰۲، نسبت به هر دو ازدواج ثبت شده، یک طلاق ثبت شده است.

عضو گروه تبلیغی-جهادی سیدالشهداء(ع) اظهار کرد: ابر بحران امروزه‌ ما، مسئله جمعیت است که در سال ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند که در مسئله جمعیت احساس خطر می‌کنند. با توجه به این سخن که در 10سال پیش بیان شده است، امروزه هم در مسئله فرزندآوری کاهش چشمگیری داریم.

عبدالعلی‌زاده بیان کرد: با ترویج کتاب ارزشمند «ننه علی» بسیاری از موضوعات فرزندآوری، می‌تواند رواج پیدا کند.

انتهای پیام
captcha