بازگشت حجاج خراسان رضوی با 49 پرواز
کد خبر: 4152561
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

بازگشت حجاج خراسان رضوی با 49 پرواز

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حج سال جاری تعداد 9845 زائر از استان به سرزمین وحی عازم شدند که بعد از انجام مناسک حج از 18 الی 27 تیرماه، طی 49 پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به وطن عزیمت خواهند داشت.

زائران بیت الله حرامجواد شاد، مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، در خصوص تاریخ بازگشت حجاج خراسانی، اظهار کرد: در حج سال جاری تعداد 9845 زائر از خراسان رضوی به سرزمین وحی  عازم شدند که بعد از انجام مناسک حج طی 49 پرواز به وطن عزیمت خواهند داشت.

وی ادامه داد: اولین پرواز بازگشت زائران خراسانی خانه خدا از ۱۸ تیر آغاز خواهد شد و تا ۲۷ این ماه ادامه خواهد داشت.

شاد در خصوص تمهیدات لازم جهت بازگشت حجاج، افزود: کلیه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگشت حجاج استان با نهادهای مربوطه صورت گرفته است، تا تسهیل‌سازی در ارائه خدمات در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به حجاج صورت پذیرد.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی، ابراز کرد: متاسفانه در حج سال جاری یک زائر 72 ساله به نام حاج علیرضا روحی از کاروان 19199 مشهد و یک زائر زن 65 ساله بنام حاجیه خانم قمر عزیزی قادرآباد از کاروان 19127 شهرستان تایباد  به علت ایست قلبی در سرزمین وحی به دیار معبودش شتافتند.

وی در خصوص اوضاع فعلی حجاج استان، گفت: در حال حاضر همه حجاج خراسانی بعد از انجام اعمال حج تمتع در سلامت کامل به سر می‌برند.  

شاد با اشاره به اینکه در ایام بازگشت روزانه چند صد زائر به مشهد بازخواهند گشت، اظهار کرد: از خوانواده‌های حجاج در خواست داریم به دلیل جلوگیری از ازدحام در فرودگاه، مراسم استقبال از حاجیان گرامی را  در خارج از محوطه فرودگاه انجام دهند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: براساس درخواست اداره کل دامپزشکی استان به‌دلیل رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو از خانواده‌های حجاج تقاضا داریم از ذبح گوسفند در معابر خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha