تبیین و تبلیغ، مقدمه دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی است
کد خبر: 4152178
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

تبیین و تبلیغ، مقدمه دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: کار مقدس تبیین و تبلیغ یک مقدمه دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی و نجات نوع بشر در سطح جهان است و هیچ خدمتی بالاتر از این وجود ندارد.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز 12 تیرماه در همایش آموزشی محتوایی تبیین گران ویژه مبلغین خراسان جنوبی که در آستانه عید سعید غدیر خم در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خالق انسان و کسی که دین را تشریح کرده یکی است و خلقت را بر اساس فطرت آفریده و هم حقیقت اسلام که را شامل همه است.

وی با بیان اینکه اسلام روی همه خوبی‌ها و بدی‌ها حکم دارد، افزود: شرط ورود به حقیقت ایمان، فاصله گرفتن از طاغوت و ستمگر است و کسی می‌تواند جذب عقل شود که در گرایش‌های فطری و تعلیمات وحیانی ظلم را نپذیرد و اگر ظلم را بپذیرد آسیب پذیر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حقیقت شرع مقدس که در تعلیمات اهل بیت(ع) دیده می‌شود، مسئله اعانت بر ظلم بسیار قوی و مستحکم است و شرایط باید حاصل شود که انسان از امکانات در رشد معنویت خود استفاده کند.

 عبادی با بیان اینکه مسئله اسلامیت به این نحو است که به هیچ وجه با ظلم کنار نمی‌آید، تصریح کرد: غدیر یک روز و تاریخ نیست؛ بلکه جریان همه انبیا و اجرای عدالت و وصول آن قسط و سهمیه عادلانه است اما در طول تاریخ مشاهده کردید که چه انجام دادند و با حیله‌، شهید را جای جلاد محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط آخرالزمانی با سلاح هسته‌ای شهرها را ویران کرده و از آن به عنوان انسان دوستانه یاد می‌کنند، اظهار کرد: امروز برای نجات جامعه بشری باید کاملا زوایای این جنایت‌ها را با کیفیتی هنرمندانه برای نسل نو و آینده بیان کنیم تا برای آنان واضح شود که حقیقت چیست.

عبادی با بیان اینکه کار مقدس تبیین و تبلیغ یک مقدمه دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی و نجات نوع بشر در سطح جهان است و هیچ خدمتی بالاتر از این وجود ندارد، بیان کرد: جهان در آستانه تحول بوده و مطلع فجر آن نمایان شده است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا انقلاب اسلامی را به زبان خود می‌پذیرد، یادآور شد: وقتی سرود سلام فرمانده تمام کشورها را می‌پیماید معنایش همین است و وقتی در اربعین حسینی از همه کشورها حضور می یابند معنایش این است که پیام انقلاب اسلامی رسیده و وارد یک تمدن اسلامی شده‌ایم.

انتهای پیام
captcha