معلولان ذهنی و جسمی فارس تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند
کد خبر: 4151121
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

معلولان ذهنی و جسمی فارس تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از تحت پوشش آموزش قرار دادن معلولان ذهنی و جسمی خبر داد و گفت: دوره توجیهی و آموزشی تخصصی ویژه آموزش‌دهندگانی که آموزش سوادآموزان استثنائی را در سال جاری برعهده دارند، برگزار می‌شود.

مجید احمدی،‌ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید احمدی،‌ معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 7 تیرماه در نشست هم‌اندیشی با رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی که در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری دو حوزه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه، آموزش بیسوادان و کم‌سوادان مدارس استثنائی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: رفع ابهامات و مشکلات آموزشی سال گذشته و اتخاذ راهبردهای عملی در جهت اجرای هرچه بهتر تفاهم‌نامه بین طرفین، در سال ۱۴۰۲ از جمله موضوعاتی است که در این نشست هم‌اندیشی به آن می‌پردازیم.

احمدی با بیان اینکه فعالیت و کار و تلاش برای افراد با نیازهای ویژه نه تنها یک وظیفه محسوب می‌شود بلکه از نظر معنوی دارای ارزش والایی است،‌ تصریح کرد: سوادآموزی فارس به این طرح به عنوان یک برنامه ویژه نگاه می‌کند و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نخواهد کرد و اجرای این تفاهم‌نامه، گام عملی در راستای اجرای عدالت آموزشی خواهد بود و تلاش ما پوشش حداکثری افراد با نیازهای ویژه در این طرح است.

وی ادامه داد: در راستای این تفاهم‌نامه، دوره توجیهی و آموزشی تخصصی ویژه آموزش‌دهندگان سوادآموزان استثنائی در سال جاری برگزار می‌شود؛ ایجاد انگیزه در آموزش‌دهندگان و معلمان استثنائی با هدف آموزش افراد معلول ذهنی و جسمی کار ارزشمندی است بنابراین افزایش اعتبارات در این حوزه ضروری است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در پایان اظهار کرد: تعیین حد نصاب در کلاس‌های سوادآموزی امر مطلوبی نیست لذا اجرای آموزش به صورت فرد به فرد را ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha