مساجد پایگاه حضور جوانان و نوجوانان باشد
کد خبر: 4150909
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
آیت‌الله اراکی:

مساجد پایگاه حضور جوانان و نوجوانان باشد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه مساجد انسان‌ساز هستند و باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان ما باشند، گفت: مسجد مرکز تربیت انسان است و بسیجی‌ها و شهدای ما در همین مساجد تربیت شدند.

آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریببه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب در آیین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت مساجد استان قم که شامگاه روز گذشته، ششم تیرماه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: مساجد را بیش از آنچه تا امروز شناخته‌ایم باید بشناسیم؛ در تاریخ ۱۴۰۰ سال گذشته طاغوت‌ها همه چیز از جمله خدا، نبوت، امامت، قرآن و مسجد را در مفهوم تحریف کرده‌اند.

وی با اشاره به تحریفاتی که در مفهوم مسجد وارد شده است، بیان کرد: این تحریفات جایگاه و کاربری مسجد را از آنچه که منظور بوده منحرف کرده است. خداوند در مفهوم دینی ما فرمانروای مطلق و ناظر بر همه شئون ماست. در تعالیم اسلامی مسجد مقر فرمانروایی الهی و بیت‌الله است.

اراکی با بیان اینکه مسجد خانه تجلی و فرمانروایی خداوند است، افزود: امام مسجد کسی است که رابط بین مأمومین و فرمانروای مطلق است و لذا مساجد خانه‌های امام است، زیرا امام حجت فرمانروایی بر روی زمین است. مفهوم مسجد، وصل شدن به امام زمان، وصل شدن به اطاعت خداوند و وصل کردن جامعه به خداوند است و نباید مسجد را در حاشیه زندگی خود قرار دهیم بلکه مسجد مرکز زندگی و مرکز تربیت انسان است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه مساجد انسان‌ساز هستند و باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان ما باشند، گفت: بسیجی‌ها و شهدای ما در همین مساجد تربیت شدند.

وی با اشاره به تعطیلات مدارس در ایام تابستان یادآور شد: در این فرصت اوقات فراغت مسجد باید پررنگ‌تر شود، چون حضور در مساجد جوانان و نوجوانان ما را بیمه می‌کند.

انتهای پیام
captcha