الگوبرداری از طرح بهار نکو فارس برای اجرا در آذربایجان غربی
کد خبر: 4149364
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

الگوبرداری از طرح بهار نکو فارس برای اجرا در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به اجرای موفق اجرای طرح بهارنکو استان فارس گفت: الگو برداری از نمونه‌های موفق جوانی جمعیت در سطح کشور مهم است بنابراین امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طرح بهار نکو در استان خود الگوبرداری کنیم.

بازدید مسئول دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از مؤسسه بهار نکو شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، رضا جعفری، معاون بهداشت، معاون فرهنگی و مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی امروز، 31 خردادماه به منظور شناخت و آشنایی با روند کار بهارنکو جهت اجرای این طرح در استان خود از مرکز بهار نکو استان فارس در شیراز بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه در راستای جوانی جمعیت یکی از بهترین اقداماتی که می‌شود انجام داد الگوبرداری از نمونه‌های موفق جوانی جمعیت در سطح کشور است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز مخصوصاً نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه طی ۲۰ سال اخیر اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

 جعفری با اشاره به اینکه طی بازدیدی که داشتیم موفقیت‌هایی که در این زمینه کسب شده را شاهد بودیم، افزود: امیدوار هستیم که بتوانیم از تجربیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده و در استان خودمان جهت اجرایی کردن این طرح موفق پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی کنیم و این پیوند را با دانشگاه داشته باشیم تا بتوانیم به جوانی جمعیت بیش از پیش بپردازیم.

در ادامه طاهری، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار کرد: مۀسسه بهارنکو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استان فارس بر اساس مشکلاتی که در جامعه بوده شکل گرفته و نشان می‌دهد که نسبت به این مشکلات بی تفاوت نیست.

وی با اشاره به مسئله محور کار کردن بهارنکو، افزود: این طرح سعی کرده است تا به مسائلی که در استان فارس مشکل‌ساز بوده بپردازد و از تمامی ظرفیت‌های جامعه نخبگانی و جوان و مجموعه‌های دیگر که می‌توانستند برای حل مسائل استان فارس اقدامی کنند به خوبی بهره‌مند شود.

طاهری با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در استان فارس با خلاقیت و هنر انجام پذیرفته که زیبایی و اثربخشی کار را دو چندان کرده است، گفت:‌ آمار و عدد‌ها نشان می‌دهد طی این مدتی که موسسه بهارنکو در استان فارس فعالیت خود آغاز کرده تاثیر بسیار زیادی داشته است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بیان کرد: طرح بهارنکو قابلیت این را دارد که در سایر استان‌ها فعالیت کند و کاری که در استان فارس انجام شده در سایر استان‌ها نیز انجام پذیرد.

انتهای پیام
captcha