۱۲۲ تشکل ایثارگری مجاز در حال فعالیتند
کد خبر: 4148797
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

۱۲۲ تشکل ایثارگری مجاز در حال فعالیتند

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۲۲ تشکل ایثارگری در کشور دارای مجوز هستند و مردمی‌سازی از سیاست‌های دولت است.

به گزارش ایکنا به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه تشکل‌های شاهد و ایثارگر، گفت: بر اساس اصول قانون اساسی، قوانین بالادستی و تأکیداتی که رهبران فکری انقلاب داشتند حضور حداکثری مردم در نقش‌آفرینی برای خدمت مردم به مردم و در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت ایثارگران به ایثارگران مطرح است. در جامعه ایثارگری ۹ هزار نخبه شاهد و ایثارگر حضور دارند و تشکل‌های شاهد و ایثارگر فعال نیز فراوان است که ظرفیت ارزشمندی است.

وی افزود: در گذشته موضوع تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر از یک مرکز پیگیری شده است که با توجه به سیاست‌های تحولی در بنیاد این حوزه‌ها تفکیک شده است تا از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر دارای مجوز از وزارت کشور بهره‌برداری شود. ۱۲۲ تشکل ایثارگری در کشور دارای مجوز هستند و مردمی‌سازی از سیاست‌های دولت است و این تشکل‌ها به عنوان سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی محور اساسی پیشخوان خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند.

شبکه‌سازی ملی تخصصی ایثارگری

نریمانی با اشاره به طرح «دیدار، ارائه مشاوره‌ و فعالیت معتمدان معین» گفت: شبکه‌سازی ملی تخصصی ایثارگری و همچنین حمایت از حضور تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سطح بین‌المللی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و برگزاری هم‌اندیشی تصمیم‌سازی و مشاوره فکری و تخصصی با مدیران بنیاد ستادی و استانی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر در اواسط تیر در استان قزوین، خاطرنشان کرد: این سمینار با همکاری وزارت کشور در زمینه توانمندسازی و ایجاد شناخت و گفتمان‌سازی با تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

به گفته نریمانی؛ در حوزه بین‌الملل یک گروه در زمینه منع و کنترل سلاح‌های شیمیایی به دادگاه لاهه اعزام شد که دستاوردهای خیلی خوبی داشتند. تشکل‌های شاهد و ایثارگر دارای ۵ کرسی مشورتی هستند که فعالیت‌های اثربخش داشته و یک ظرفیت ارزشمند به شمار می‌روند.

تجلیل از خانواده شهدا در سالروز شهدای 7 تیر

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سالگرد حمله شیمیایی به سردشت و هم‌زمانی آن با سالگرد گرامیداشت شهدای ۷ تیر یادآور شد: مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا در تهران برگزار می‌شود و باید به گرامیداشت این شهدا و این وقایع در رسانه‌ها پرداخته شود.

نریماین در پایان یادآور شد: حمایت از گروه‌های جهادی و مردمی و ساماندهی بانک اطلاعاتی گروه‌های جهادی شاهد و ایثارگر در برنامه قرار دارد. تجلیل از حرکت‌های ایثارگرانه و خیرین شاهد و ایثارگر مدرسه‌ساز نیز از برنامه‌های آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. ۴۰۰ خیر ملی در جامعه شاهد و ایثارگر هستند که نه تنها خدمتی نمی‌گیرند بلکه اموال خود را برای حمایت کارهای خیر در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha