ارتباط میان انقلاب اسلامی و اندیشه مهدویت باید پررنگ شود
کد خبر: 4148684
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
علی عباسی:

ارتباط میان انقلاب اسلامی و اندیشه مهدویت باید پررنگ شود

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر آینده بشریت را برای همگان نمایان کرد، گفت: ارتباط میان انقلاب اسلامی و اندیشه مهدویت باید پررنگ شود.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز، ۲۸ خرداد در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش دکترین مهدویت ضمن تسلیت ایام شهادت امام جوادالائمه(ع) در سخنانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطف مهمی در تاریخ مکتب اهل‌بیت(ع) به شمار می‌آید. هرچند مشکلات و سختی‌های میانه راه ممکن است موجب نگرانی عده‌ای شده باشد، اما نمی‌توان از عظمت این حادثه و نقش آن در مسیر پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) و حرکت تاریخی بشر غافل شد.

وی مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی را نمایان ساختن مسیر آینده بشریت دانست و افزود: بشر امروز به مشکلات ناگواری مبتلاست. چند صد سال است تمدنی بر جهان تسلط یافته و آن را به سمت و سوی اهداف خود سوق می‌دهد که به گمان خطای خود، پایان تاریخ و منزلگاه حرکت تاریخی بشر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد:، اما باور ما و وعده الهی این است که پایان تاریخ به شکل دیگری رقم خواهد خورد. استمرار تفکر مادی با رفتار‌های ناهنجاری که به آن مبتلاست، قابل انطباق با حکمت الهی نیست. انقلاب اسلامی نشان داد تحقق وعده الهی قطعی خواهد بود.

وی، اراده الهی را تعیین‌کننده منزلگاه مسیر تاریخی بشر خواند و ادامه داد: طبیعی است دشمنان و جریان تمدنی سلطه‌گر، انقلاب اسلامی را به عنوان یک رقیب، برنتابیده و لحظه‌ای دست از دشمنی و توطئه برندارد. ماجرای اغتشاشات اخیر نیز آخرین نمونه از این توطئه‌ها بود که با وجود زمینه‌سازی چندین ساله، به لطف الهی به اهداف خود دست نیافت.

رئیس جامعةالمصطفی، موضوع امسال همایش دکترین مهدویت با عنوان «انتظار، جوان و استمرار انقلاب اسلامی» را روزآمد و به‌جا دانست و اظهار کرد: یکی از غفلت‌های ما کوتاهی در تربیت نسل تازه بوده است در حالی که جبهه دشمن برای در اختیار گرفتن ذهنیت نسل جوان ما و پاک نمودن حافظه تاریخی و هویتی آن سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است.

ارتباط میان انقلاب اسلامی و اندیشه مهدویت دائما پررنگ شود

وی، انقلاب اسلامی را فصل جدیدی برای حرکت بشر به سمت سرمنزل مقصود دانست و یادآورشد: انقلاب اسلامی هویتی مستقل از فرهنگ مهدویت ندارد و بجاست ارتباط میان انقلاب اسلامی و اندیشه مهدویت دائماً پررنگ شود. در این زمینه مراکز علمی و حوزوی ما به قدر کافی نتوانسته‌اند به وظیفه خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، جامعةالمصطفی را بخش بین‌الملل حوزه علمیه و یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروز ده‌ها هزار طلبه مشتاق علوم و معارف اهل‌بیت(ع) ده‌ها ملیت جهان در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند و باید از این ظرفیت در جهت خدمت به آرمان مهدویت استفاده کرد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید پورسیدآقایی، دبیر همایش دکترین مهدویت در سخنانی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ انتظار، ابراز کرد: انقلاب اسلامی فرصتی استثنایی را برای منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) پدید آورد و هر کسی که خود را منتظر حضرت می‌داند، باید برای حفظ این پایگاه تلاش کند. باور داریم بخشی از مشکلات و معضلات نظام اسلامی باید توسط مؤسسات مهدوی طرح و بررسی شوند.

وی با اشاره به حضور برخی از جوانان و نوجوانان در اغتشاشات سال گذشته، اظهار کرد: تربیت و هدایت جوانان و نوجوانان مسئولیت ما است، به همین منظور موضوع همایش امسال، «انتظار، جوان و استمرار انقلاب اسلامی» در نظر گرفته شده است.

دبیر همایش دکترین مهدویت با اشاره به برگزاری اختتامیه این همایش طی دو روز در ایام اعیاد شعبانیه، ابراز کرد: امیدواریم همچون سال‌های گذشته، جامعةالمصطفی در همایش امسال نیز همیار ما به ویژه در عرصه بین‌المللی و ترجمه آثار باشد.

انتهای پیام
captcha