لرستان میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی «مقاومت» می‌شود
کد خبر: 4148554
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
تیرماه امسال

لرستان میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی «مقاومت» می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از برگزاری دومین جشنواره موسیقی مقاومت با عنوان «نوای مهر» تیرماه امسال با حضور هنرمندانی از هفت کشور محور مقاومت از جمله عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین و یمن به میزبانی استان لرستان خبر داد.

جلسه کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، امروز، 28 خردادماه در جلسه کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با اشاره به اینکه این جلسات با هدف گزارش عملکرد کمیته‌ها و پیگیری مصوبات اولین شورای ترویج با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار می‌شود، گفت: عملکرد همه دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش‌آفرین است.

وی با تأکید بر اینکه شورای نام‌گذاری مدتی است به کندی پیش می‌رود و انتظار دارم هرچه زودتر اقدامات لازم انجام شود، افزود: عکس شهدا در منطقه ماسور تا حدودی فرسوده شده است که در این زمینه باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا از تعهدات شهرداری است که هنوز انجام نشده و پیگیری این موضوع نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره مقاومت «نوای مهر» گفت: سال گذشته جشنواره موسیقی مقاومت با محوریت موسیقی که در دهه 60 در جبهه‌ها بوده؛ موسیقی «دایه دایه وقت جنگه»، برگزار شد و دومین جشنواره موسیقی مقاومت نیز قرار است به میزبانی استان لرستان و با حضور هنرمندانی از هفت کشور محور مقاومت از جمله عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین و یمن برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ملی که جهانی شده است 400 مهمان ملی و یکصد مهمان خارجی حضور دارند، ادامه داد: در راستای برگزاری این جشنواره انتظار می‌رود از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، مساجد، فیلم‌سازان و... استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به ظرفیت شعر و موسیقی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و اینکه جشنواره «نوای مهر» تیرماه امسال در استان لرستان برگزار خواهد شد، حمایت از تولید آثار فاخر و بازشناسی محورهای جریان‌ساز را از مهمترین اهداف جشنواره اعلام کرد و افزود: توجه به ترانه و موسیقی به‌عنوان ثروت ملل مختلف به‌ویژه کشورهای محور مقاومت، گسترش گفتمان فرهنگی، ایجاد بستر مناسب برای تعامل و همکاری هنرمندان کشورها، حمایت از هنرمندان حوزه موسیقی از اهداف جشنواره موسیقی نوای مهر است.

هاشمی در ادامه خطاب به آموزش و پرورش گفت: با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان گروه سرودی برای این جشنواره آماده شود و این اقدام مورد حمایت بنیاد شهید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha