درخواست نامگذاری ماه قدردانی از خدمات مسلمانان در آمریکا
کد خبر: 4147728
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

درخواست نامگذاری ماه قدردانی از خدمات مسلمانان در آمریکا

سازمان‌های اسلامی آمریکا از کنگره این کشور می‌خواهند یک ماه را به عنوان ماه قدردانی از میراث مسلمانان نامگذاری کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از یو اس تودی، مسلمانان سابقه‌ای طولانی در ایالات متحده دارند که به زمان برده‌داری باز می‌گردد. در حالی که این دین اغلب با آمریکایی‌های عرب‌تبار این کشور شناخته شده است، واقعیت این است که سیاه‌پوستان و آسیایی‌‌تباران بخش بزرگی از این جامعه را تشکیل می‌دهند.
 
اینها دلایلی است که در پشت کارزار آمریکایی‌های مسلمان است که این هفته در واشنگتن دی سی برای حمایت از به رسمیت شناختن ماه میراث مسلمان راه‌اندازی شده است.
 
رابرت مک‌کاو، مدیر امور دولتی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان در کشور گفت: از آنجایی ما که جامعه‌ای بسیار متنوع هستیم، چندان از دستاوردهای یکدیگر آگاه نیستیم، بنابراین تعیین ماه میراث مسلمانان، راهی است که فرزندانمان احساس تعلق و غرور داشته باشند  به ویژه در مواجهه با ناملایماتی که جامعه در دو دهه اخیر با آن روبرو بوده است.
 
این گروه گزارش داد که تنها در سال 2020 بیش از 6000 گزارش از حوادث ضد مسلمانان دریافت کرده است که بیشتر آنها شامل تبعیض است. بر اساس گزارش تکمیلی آمار جنایات ناشی از نفرت اف‌بی‌آی در سال 2021 که در دسامبر 2022 منتشر شد و جدیدترین داده‌های موجود، حدود 10 درصد از نزدیک به 1600 جنایت ناشی از نفرت مربوط به مسلمانان بوده است.
 
این تلاش بخشی از برنامه روزهای ملی حمایت از مسلمانان است. هشتمین رویداد سالانه این برنامه به میزبانی شورای سازمان‌های مسلمان ایالات متحده، سازمان‌های ملی، منطقه‌ای و ایالتی و اعضای جامعه را با نمایندگان منتخب خود در کنگره در یک جا گرد هم می‌آورد. انتظار می‌رود در این گردهمایی حدود 400 نفر از 25 ایالت شرکت کنند.
 
مک‌کاو گفت: در چند دهه گذشته، در آمریکا به رسمیت شناختن جوامع اقلیت و دستاوردها و تأثیرات آنها بر جامعه توجه شده است. جامعه مسلمانان آمریکا متنوع ترین جامعه مذهبی آمریکا از نظر قومیتی از زمان تأسیس در این کشور بوده است. مک‌کاو افزود: ماه میراث مسلمانان آمریکا راهی برای آموزش همه آمریکایی‌ها درباره تأثیرات مثبت مسلمانان در این کشور است.
تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات پیو نشان داد که بین 3.5 تا 4 میلیون مسلمان در ایالات متحده زندگی می کنند که حدود 1٪ از جمعیت ایالات متحده را شامل می شود. به گفته این مرکز، تعداد مساجد آمریکا در دو دهه از سال 2000 تا 2020 از حدود 1200 به بیش از 2700 مسجد افزایش یافته است.
 
تعداد انگشت شماری از ایالت‌ها در حال حاضر ماه میراث مسلمانان آمریکا را جشن می‌گیرند، از جمله ایلینوی، نیوجرسی، یوتا و واشنگتن. ایالات متحده در حال حاضر 9 ماه میراث فرهنگی را به رسمیت می‌شناسد که همه آنها به صورت قانون نوشته شده‌اند و معمولاً با اعلامیه سالانه ریاست جمهوری برگزار  می‌شوند؛ از جمله ماه تاریخ سیاه پوستان (فوریه)، ماه میراث جزیره‌نشینان آسیایی و اقیانوس آرام (می)، ماه میراث یهودیان آمریکایی (می) و ماه میراث اسپانیایی‌تباران (15 سپتامبر تا 15 اکتبر).
 
 
انتهای پیام
captcha