برگزاری نشست هم‌اندیشی «امام خمینی(ره) و دفاع مقدس» در کردستان
کد خبر: 4147593
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

برگزاری نشست هم‌اندیشی «امام خمینی(ره) و دفاع مقدس» در کردستان

نشست هم‌اندیشی اساتید با عنوان «امام خمینی(ره) و دفاع مقدس» شامگاه گذشته، 22 خرداد در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی «امام خمینی(ره) و دفاع مقدس»

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان، قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در نشست هم‌اندیشی اساتید با عنوان «امام خمینی(ره) و دفاع مقدس» که امروز، 22 خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار شد، به بیان مکتب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در راستای استمرار تفکر حضرت امام راحل بیش از یک چهارم مردم در راه دفاع از میهن اسلامی از جان و مال خود مایه گذاشتند.

وی افزود: ملت غیور ایران اسلامی همیشه در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و میهن اسلامی آماده و جان بر کف و در صحنه حاضر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بوده و با تأکید تا به امروز استوار مانده است، بیان کرد: تا به امروز حاصل این ثمره انقلاب اسلامی ایران؛ بیش از هفت میلیون نفر فارغ التحصیل، بیش از ۲۰ هزار نفر هیئت علمی، بیش از ۳۰ هزار نفر استاد حق‌التدریس و بیش از ۲۰ هزار نفر کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی است.

حجت‌الاسلام هادی محمدخواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در ادامه گفت: خورشید انقلاب از ایران اسلامی عزیز طلوع کرد و ما که میراث‌دار این کار بزرگ حضرت‌ امام(ره) هستیم، باید قدر نعمت بزرگ انقلاب را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه هر چند فراز و فرودها و مشکلاتی وجود دارد؛ اما ریشه‌های انقلاب محکم، سالم، پاک و طاهر است، افزود: آرمان‌های انقلاب الهی و اصل حرکت انقلاب نیز الهی و خدایی است بنابراین آرزوی همه انبیای الهی تشکیل چنین حکومتی بود و ان شالله از شاخه‌های پربار این انقلاب همه ملت ایران و جهان بهره ببرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با بیان ویژگی‌های شخصیتی و سیاستی رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد: طبق فرموده امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده هستند و این انقلاب بی‌نام و نشانه خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

وی به رابطه امام خمینی(ره) و دفاع مقدس و اثرپذیری این دو از همدیگر پرداخت و تأکید کرد: ایشان در کنار ویژگی‌هایی علم، اخلاص و ایمان، استقامت و آگاهی به مسائل و مقتضیات زمان خویش در مسیر دستیابی به هدف را داشتند.

حجت‌الاسلام محمدخواه بیان کرد: شناخت نسبت به اندیشه‌ها و شخصیت امام و دفاع مقدس به عنوان دو فصل مهم از تاریخ انقلاب اسلامی در جامعه ما بیش از پیش ضرورت داشته و تبیین ماهیت دفاع مقدس بدون توجه به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام(ره) امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: از سیاست‌های دفاعی امام(ره) مشروعیت‌بخشی به جنگ بود که این مهم با اصلاح انگیزه در داخل کشور و توجه همه جهانیان به این مسئله با تبیین فلسفه جنگ از منظر دینی و اعتقادی و تبیین ماهیت جنگ و دفاع از حیث امت محوری و جهان‌اندیشی و تبیین فلسفه و ماهیت جنگ و دفاع از بعد ملی و سرزمینی بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج با اشاره به فرمایش امام که جنگ بین حق و باطل ادامه دارد، به تغییر رویکرد مقابله‌ای دشمن اشاره و یکی از مهم‌ترین ابزار مقابله و دفاع در این جنگ ترکیبی را جهاد تبیین دانست.

انتهای پیام
captcha