فرهنگ شهادت و توان نظامی سبب بازدارندگی دشمن شده است
کد خبر: 4143982
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فرهنگ شهادت و توان نظامی سبب بازدارندگی دشمن شده است

محمدحسین صفارهرندی گفت: ایران با تمسک به فرهنگ شهادت و توان نظامی خود به مرحله بازدارندگی دشمن رسیده است و دشمن می‌گوید که گزینه نظامی علیه ایران نتیجه‌بخش نیست.

محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ششم خردادماه در یادواره شهید محمدرضا فرهادی، تنها شهید خبرنگار خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: شهید فرهادی به‌ عنوان یک خبرنگار در زندگی دنیوی خود مردم را به حق دعوت می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهدا بشارت‌دهنده یک زندگی بدون خوف و حزن هستند که گمشده همیشه انسان است، افزود: برخی تصور می‌کنند زندگی بدون خوف و حزن تنها برای زندگی بعد از مرگ در راه خداست، در حالی که طبق آیات قرآن کریم، اگر در دنیا استقامت در راه خدا کنیم، به چنین زندگی بدون ترسی خواهیم رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: خداوند در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید :«الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ؛ آنان که پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین نباشید»؛ وادی بدون ترس و اندوه جایی است که انسان به یگانگی خداوند ایمان داشته باشد. لذا در دنیا می‌توان از این دو رنج ایمن بود؛ در دوران دفاع مقدس تعداد کسانی که این مقوله را باور کردند بسیار بود و اکنون مسیر حق‌شناسی تمام نشده است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی از قبیل تهدید، تحریم، کمبود و فشارهای چندجانبه به کشور که موجب سخت شدن زندگی مردم شده است، بیان کرد: دشمن اعتراف کرده که همه راه‌هایی را که در مورد ایران پیموده‌ایم به نتیجه نرسیده است، چراکه مردم به نقطه‌ای رسیده‌اند که تهدید در آنها اثرگذار نیست. ایران با تمسک به فرهنگ شهادت و توان نظامی خود به مرحله بازدارندگی دشمن رسیده و دشمن می‌گوید که گزینه نظامی علیه ایران نتیجه‌بخش نیست و از شرارت‌های خود مأیوس شده و بخشی از بازدارندگی محصول سلاح‌هایی است که دشمن از آنها نگران است.

صفارهرندی با اشاره به اهمیت رسانه، گفت: اهمیت وقایع نسبت به تفسیر آن کمتر است؛ لذا چگونگی پیامی که از آن اتفاق ساخته می‌شود اهمیت دارد و رسانه‌ها می‌توانند اخباری را خلاف واقع اعلام کنند. رسانه‌های معاند واقعیت را دگرگون جلوه می‌دهند که در پی آن جای شهید و جلاد تغییر می‌کند. پس چاره این است از مکانی که گزیده می‌شویم هوشیار شویم.

وی با تأکید بر فعال شدن بیش از پیش رسانه‌های رسمی گفت: رسانه ملی پوشش صددرصدی ندارد؛ لذا باید اعتماد را در قشرهای مختلف ایجاد و دیگر رسانه‌ها را فعال کنیم. خوشبختانه هر انسانی توانایی دارد که مثل رسانه رفتار کند. گاهی یک فرد در فضای مجازی از رسانه‌های متعارف تأثیر بیشتری می‌پذیرد و دنبال‌کنندگان بسیاری دارد، اما باید در این فضا به دنبال حرف حق بود. در فتنه سال گذشته مدافعان نظم و امنیت تأکید کردند که به کسی کوچک‌ترین آسیبی نرسد، اما امروز با تفاسیر و دروغ‌های رسانه‌های معاند و دشمنان جای قاتل و شهید در ذهن بسیاری از افراد عوض شده است.

صفارهرندی با بیان اینکه اکنون نشانه‌های غلبه جبهه حق پدیدار شده و بسیاری از کشورها به دنبال ارتباط راهبردی با ایران هستند، اظهار کرد: در تعاملات اقتصادی بسیاری از کشورها ترجیح می‌دهند که به جای دلار از پول رایج دو کشور استفاده کنند؛ البته در این باره باید مشکلات موجود رفع ‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور بیان کرد: تیم اقتصادی دولت از همان ابتدا نیاز به اصلاحاتی داشت که به مرور انجام شد.

انتهای پیام
captcha