اختتامیه جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی در تانزانیا برگزار می‌شود
کد خبر: 4143950
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
با حضور مفتی اعظم تانزانیا؛

اختتامیه جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی در تانزانیا برگزار می‌شود

اختتامیه بیست وهشتمین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی در نمایندگی تانزانیا همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

علی تقوی رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا عصر امروز، ششم خرداد در دیدار با مفتی اعظم تانزانیا اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، ۲۹ نمایندگی المصطفی با حضور صد‌ها نفر از طلاب علاقه‌مند همراه با خانواده آنان اقدام به برگزاری جشنواره قرآن و حدیثی المصطفی کردند و ما شاهد برگزاری این مسابقات در 10 شهر تانزانیا بوده‌ایم.

وی، قرآن کریم را موجب وحدت جهان اسلام و زبان مشترک همه مسلمانان دانست و گفت: برگزاری این جشنواره در بسیاری از کشور‌ها، موجب حل اختلافات و گردهمایی شخصیت‌های برجسته اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به مشارکت مراکز قرآنی کشور‌های مختلف در برگزاری بیست و هشتمین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی، اظهار کرد: حضور دانش‌آموختگان قرآنی در این جشنواره‌ها به عنوان داور و مدرس یکی از افق‌های محقق شده جشنواره است.

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا با حضور در بیت ابوبکر بن زبیرمفتی اعظم این کشور، از وی جهت حضور در اختتامیه بیست وهشتمین جشنواره قرآنی و حدیثی در روز یکشنبه ۱۴ خرداد همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) دعوت به عمل آورد.

سپس ابوبکر بن زبیر، مفتی اعظم تانزانیا با استقبال از دعوت نماینده جامعةالمصطفی، قرآن را مایه امید، وحدت وانسجام امت اسلامی توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha