مرزهای میان ایران و کشورهای همسایه مرز مؤدت است
کد خبر: 4142895
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

مرزهای میان ایران و کشورهای همسایه مرز مؤدت است

فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی گفت: مرزهای ما با سایر کشورهای همسایه، مرزهای مؤدت و دوستی است و دشمنان قطعاً نمی‌توانند به نظام انقلاب آسیب برسانند.

سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، امروز، دوم خردادماه در مراسم تشییع پیکر شهدای مرزبان، با اشاره به در پیش داشتن دهه کرامت، ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و ولادت باسعادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امروز در این ایام، شهر مقدس امام رضا(ع)، میزبان مهمانانی از همین شهر و دیار است و مفتخریم که در محضر پاک شهدا باشیم.

وی با اشاره به جایگاه مقام شهدا در قرآن بیان کرد: در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران خداوند می‌فرماید: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ ای پیامبر هرگز گمان نبر کسانی‌که در راه خدا کشته شدند مردگانند، بلکه آنها زنده هستند و نزد خدا روزی می‌گیرند. همچنین خداوند در سوره بقره آیه ۱۵۴ در خصوص زنده بودن شهدا می‌فرماید: وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ؛ و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به کلام پر معنای شهید آوینی تصریح کرد: شهید آوینی می‌گفت پندار ما این است که ما ماندیم و شهدا رفتند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا باقی مانده‌اند. قطعاً همینطور است و آنان‌که ماندگارند شهدا هستند و اگر آنها نبودند این انقلاب، نظام و ملت شهیدپرور گردهم نمی‌آمد.

شجاع با بیان اینکه جوانان دهه هشتاد هیچ‌گاه انقلاب، امام و هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند و ندیدند گفت: جوانان این دهه حتی فتنه‌هایی مانند فتنه ۸۸ که پس از انقلاب اسلامی بود را به دلیل سن کم درک نکردند، اما چون رشد یافته خانواده‌های متدین، مؤمن، انقلابی و پرورش یافته در مکتب امام حسین(ع) بودند لباس رزم و شهادت به تن کردند و جهت دفاع از ناموس، خاک، اسلام و انقلاب در قامت مرزبان در بیش از 7800  کیلومتر مرزهای انقلاب اسلامی مشغول پاسداری و حفاظت از مرزهای ایران اسلامی شدند.

وی افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مقام شهادت می‌فرماید: شهدا انسان‌های تیزهوش و با ذکاوتی هستند. ذکاوت این است که بین مرگ اختیاری و مرگ اجباری انسان بتواند خودش داوطلبانه مرگ اختیاری را اختیار کند و شهادت را برگزیند. شهدایی که امروز در محضرشان هستیم هر سه دهه هشتادی‌اند. پنج شهید گرانقدری که در دو روز گذشته، در درگیری بین اشرار مسلح و معاندان، جهت جلوگیری از نفوذ آنها به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جانانه و مردانه تا پای جان ایستادند و از آب، خاک و امنیتی که شهدای گذشته به ارمغان آورده بودند، دفاع کردند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: اگر درخت تنومند انقلاب اسلامی، امروز بعد از ۴۴ سال دشمنی‌های مداوم استکبار جهانی محکم و پابرجا ایستاده و جمهوری اسلامی ایران به لطف عزت اسلام، انقلاب و رهبری مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) در قله افتخار ایستاده است به دلیل خون شهیدان و برکت خون آنهاست. شهید سلیمانی می‌فرمود: جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم ماند باقی حرم‌ها می‌مانند. این شهدا بودند که نگذاشتند دست نااهل به حرم اهل بیت(ع)، نظام و انقلاب برسد.

شجاع با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز تمام تلاش دشمن ایران اسلامی و آمریکا در منطقه تفرقه‌افکنی میان مردم و آسیب به نظام بوده است اظهار کرد: این شهدا هستند که فاصله بین مردم را پر کردند و همبستگی و اتحاد را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند. اکنون شیعه و سنی و حتی سایر ادیان دیگر در سایه لوای انقلاب و اسلام به‌صورت مساوی زندگی می‌کنند و خدمات می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مرزهای میان ما و کشورهای همسایه مرز مؤدت است، افزود: در ایران اسلامی میزبان بیش از پنج میلیون نفر مهاجر افغان هستیم و بدون هیچ چشم‌داشتی به آنها خدمات می‌دهیم و دشمنان قطعاً نمی‌توانند به نظام انقلاب آسیب برسانند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه عمق تمام تحرکات دشمنانه این خائنان به وطن نهایت تا مرزهای جمهوری اسلامی است، گفت: مرزبانان دلیر و شجاع، اجازه تحرک و ورود آنها را به داخل کشور نمی‌دهند. تمام همرزمانم در مجموعه نیروهای مسلح، فراجا و مرزبانی و تمام مردم شهیدپرور خراسان رضوی و  رزمندگان اسلام به این شهیدان گرانقدر و خانواده‌های معظم آنها این قول را می‌دهیم که حتماً انتقام این شهدای عزیز را خواهیم گرفت و نمی‌گذاریم خون آنها پایمال شود. ما به این تعهد خود پایبند هستیم و به‌زودی نتیجه آن را به سمع و نظر شهیدپروران خراسان رضوی خواهیم رساند.

انتهای پیام
captcha