برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه در سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی قم
کد خبر: 4142857
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه در سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی قم

معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان قم گفت: سازمان دانشجویی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قم پس از کسب مجوز موافقت قطعی در تیرماه ۱۳۹۹ تاکنون توانسته بیش از ۶۰۰ برنامه داخلی ویژه دانشجویان برگزار کند.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با اشاره به اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی این استان اظهار کرد: تقویت هویت دانشجویی، توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانشجویی، شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌ها و ترویج فرهنگ جهاد تبیین از جمله این اهداف هستند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این معاونت نیز می‌توان به تبیین و ترویج گام دوم انقلاب با رویکرد قشر جوان، شعار سال، توسعه مشارکت با طیف‌های مختلف دانشگاهی از جمله تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها، تعالی اخلاقی در محیط‌های علمی و دانشگاهی، برنامه‌های محتوایی و طرح‌های مطالعات فرهنگی، تقویت هویت اسلامی ایرانی و تقویت روحیه معنوی دانشجویان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تأکید بر نوآوری و ایده‌پردازی، تولید و انتشار محتوای جذاب فرهنگی و صنایع خلاق و نرم فرهنگی اشاره کرد.

معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان قم افزود: در این برنامه‌ها بر نکات مختلفی از جمله کیفیت، فراگیر بودن، نشاط اجتماعی، اجرای برنامه در خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش روحیه امید و خودباوری، افزایش اعتماد به نفس و خودشناسی، کارآفرینی و خلاقیت، اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی تأکید شده است.

وی با اشاره به عملکرد سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم مطرح کرد: این مرکز پس از کسب مجوز موافقت قطعی در تیرماه ۱۳۹۹ توانسته بیش از ۶۰۰ برنامه داخلی ویژه دانشجویان برگزار کند.

حسینی از مشارکت فعال با دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی یاد کرد و گفت: شرکت در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها، برپایی غرفه و نمایشگاه معرفی جهاددانشگاهی، چاپ گاهنامه مسیر ویژه نودانشجویان و چاپ و توزیع دفترچه دانشجو، مهارت، آینده از جمله اقداماتی است که در این سازمان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در این سازمان شاهد مشاوره و هدایت تحصیلی دانشجویان نیز هستیم، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون تعداد دو هزار و ۸۰۰ دانجشو عضو جهاددانشگاهی شده‌اند که این موضوع از راه ارتباط‌گیری با جامعه دانشگاهی شامل دانشجویان، هیئت‌های علمی، اساتید، تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها محقق شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه این سازمان در هفت دانشگاه استان دفتر دارد، گفت: این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه قم، دانشکدگان فارابی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه علوم پزشکی قم می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹۵ برنامه در این سازمان برگزار شده است، یادآور شد: تعداد افرادی که از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند پنج هزار و ۲۰۰ نفر ساعت است.

انتهای پیام
captcha