تحقق افزایش ازدواج جوانان در گروی برنامه‌ریزی مقتدرانه است
کد خبر: 4141778
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

تحقق افزایش ازدواج جوانان در گروی برنامه‌ریزی مقتدرانه است

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ازدواج را از مهمترین مسائل فرهنگی و اجتماعی روز جامعه عنوان کرد و گفت: تحقق افزایش ازدواج آسان و پایدار جوانان و تشکیل بنیان خانواده در گروی برنامه‌ریزی مقتدرانه است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آدینه بوشهر، ۲۹ اردیبهشت‌ به همت کانون‌های فرهنگی - هنری امام هادی(ع) در مصلای نمازجمعه واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ایراد و اقامه شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از مسئولان استانی رفع موانع و چالش‌های سد راه ازدواج آسان و پایدار جوانان را درخواست کرد و گفت: ازدواج یکی از مهم‌ترین مقوله‌های زندگی هر فردی است که تأثیر مهمی در جهت بخشیدن به اهداف او در طول زندگی‌اش مطابق با پیش‌بینی‌ها و سپس برنامه‌ریزی شخصی و اجتماعی فرد دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسائل حوزه جوانان با نگاه جامعه‌شناسی اسلامی و روانشناختی معرفتی نیازمند آسیب‌زدایی و گره‌گشایی است، افزود: هراس جوانان دختر و پسر در امر ازدواج و پیوند زندگی زناشویی تنها بر روی مسائل اقتصادی و فرهنگی نیست بلکه این جوانان عزیز نیازمند گرفتن مشاوره‌های مرحله به مرحله در دوران قبل از ازدواج و دوران پس از ازدواج مبتنی بر مرجعیت‌های به‌روز و الگوهای اهل‌بیتی و آموزه‌های دینی و علمی هستند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی نظام که مجموعه‌ای دانش‌بنیان از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه سند حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است به‌عنوان سندی راهبردی و نقشه‌راه به تمامی قوای سه‌گانه ابلاغ شده است، اظهار کرد: البته از سوی نهادهای جمعیتی و متولی امور جوانان در رابطه با نظام مسائل جوانان، کارهای در راستای ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج و یا در رابطه با افزایش جمعیت، برنامه‌ریزی شده است که نیاز است در این خصوص با ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به یک اقدام جهادی و آرمانی دست زد، تا به گام‌های سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی نزدیک‌تر شویم.

ازدواج دست‌خوش دوران گذار از جامعه سنتی به مدرن قرار گرفته است

خطیب جمعه بوشهر با بیان این نکته که بر اساس بیان مرجعیت‌های علمی و نظری جامعه‌شناسان برخی از تغییرات ارزشی و فرهنگی در بحث ازدواج و تشکیل بنیان خانواده دست‌خوش دوران گذار از جامعه سنتی به جامعه مدرن قرار گرفته است، گفت: خانواده در ایران نیازمند حمایت جدی و کمک قوای مجریه، مقننه و قضائیه در زمینه‌های تأمین شغل، کار، مسکن و بهبود اوضاع اقتصادی خانواده‌ها است و این امر افزایش ازدواج جوانان میسر نمی‌شود مگر با عزم جدی و برنامه‌ریزی مقتدرانه و داشتن سند چشم‌انداز به‌همراه پیوست‌نگاری فرهنگی و رسانه‌ای و اجتماعی صورت پذیرد. به آن علت که بحث ازدواج و تشکیل زندگی زناشویی یکی از مهمترین مسائل فرهنگی و اجتماعی روز جامعه است که تأثیرات مثبت و بالقوه‌ای در حوزه ساختارهای اقتصادی یک کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، عنوان کرد: آن حضرت شخصیت ممتازی داشت به نحوی که امام جعفرصادق(ع) در بیان جایگاه و منزلتش بهشت را پاداش زیارت بانوی شفیعه قمی دانسته است.

کتاب؛ ابزار فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی

وی با بیان اين مطلب که کتاب یکی از ابزار‌های مهم فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی در جامعه محسوب می‌شود، افزود: کتاب کودک و نوجوان باید متناسب با فرهنگ آنان نوشته و به آن اهمیت داده شود چراکه دشمن کودکان و جوانان را هدف تهاجم فرهنگی خود قرار داده است.

این مقام مسئول در ادامه با گرامیداشت روز فتح خرمشهر بیان کرد: این رویداد حماسه‌ای بزرگ بود که با نقش‌آفرینی رزمندگان ارتشی، بسیجی و سپاهی منجر به بازپس‌گیری خرمشهر شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری همچنین با محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، عنوان کرد: این تهاجم گستاخانه منجر به شهادت فرماندهان و مردم مظلوم غزه و همچنین تخریت گسترده منازل مسکونی شد که همچون همیشه نهاد‌های حقوق بشری آمریکایی مُهر سکوت بر دهان خود زدند.

اعزام ۱۲۰ کاروان زائر بوشهری به مرقد بنیانگذار انقلاب

یادآور می‌شود، پیش از آیین خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز در شهر بوشهر، سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) با حضور در جمع رسانه‌های مستقر در مصلای جمعه به برنامه‌های سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های بوشهر از ۱۰ نقطه از استان در قالب ۱۲۰ کاروان اتوبوسی و با حضور قریب به ۳ هزار زائر به مرقد امام راحل به شهر تهران اعزام می‌شوند.

طاها لَک 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha