پرهیز از بازارگردی در سفر معنوی حج
کد خبر: 4141775
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
حجت‌الاسلام نواب تأکید کرد:

پرهیز از بازارگردی در سفر معنوی حج

نماینده ولی‌‌فقیه در امور حج و زیارت نسبت به پرهیز از بازارگردی در این سفر معنوی تأکید کرد و گفت: به زائرین توصیه می‌کنیم سوغات را از داخل کشور تهیه کنند.

حجت الاسلام نواببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همايش متمرکز آموزشی حج زائرین اعزامی از مشهد مقدس با حضور مسئولان بعثه مقام و معظم رهبری، سازمان حج و زيارت و سایر نهادهای مرتبط صبح امروز، 29 اردیبهشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم، اظهار کرد: مهم است که حاجی بداند کجا می‌رود، دعوت چه کسی را اجابت می‌کند و مهمان کیست، لذا باید از خودبینی و خودخواهی بپرهیزد و در طول سفر همراهان سفر خود را نسبت به خود مقدم بداند.

وی بیان کرد: حجاج برای استفاده از لحظه‌لحظه این سفر برنامه‌ریزی کنند، لذا توصیه من این است که هر زائر یک دفتر برنامه روزانه داشته باشند تا وقتی از سفر بازمی‌گردد، حسرت از دست رفتن این فرصت طلائی و تکرار ناشدنی را نخورد و در این سفر همه جاماندگان را یاد کنید و‌ نائب الزیاره همه باشید.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نسبت به پرهیز از بازارگردی در این سفر معنوی تأکید کرد و گفت: به شما زائرین توصیه می‌کنیم سوغات را از داخل کشور تهیه کنید و زمانی را که در این سفر دارید برای عبادت و نزدیکی بیشتر با خدا صرف کنید.

حجت‌الاسلام نواب اظهار کرد: تعاون و همکاری، تحول در سفر و خودسازی لازمه سفر حج است.

در ادامه جواد شاد، مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان پرداخت.

وی با اشاره به اعزام ۷۵ کاروان از این دو استان، افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۴۳۱ زائر اعزامی از خراسان رضوی و شمالی، تعداد ۴۷۲۸ زائر با ۳۰ کاروان مدینه قبل و ۶۷۰۳ زائر در قالب ۴۵ کاروان مدینه بعد به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

شاد ادامه داد: از مجموع کل زائران اعزامی، ۱۰ هزار و ۱۳۴ نفر در قالب ۶۶ کاروان از خراسان رضوی هستند و تعداد زائران اعزامی از خراسان شمالی ۱۲۹۷ نفر در قالب ۹ کاروان است. همچنین از تعداد ۷۵ کاروان اعزامی از استان‌های خراسان رضوی و شمالی، هفت کاروان به تعداد ۱۰۹۱ زائر از زائران اهل سنت دو استان هستند.

در بخش دیگر این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین تشریح شد.

این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی های حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی‌فر پایان یافت.

انتهای پیام
captcha