بهترین راه مقابله با دشمن استفاده از ابزار هنر در عرصه فرهنگی است
کد خبر: 4141540
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

بهترین راه مقابله با دشمن استفاده از ابزار هنر در عرصه فرهنگی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت خراسان رضوی و مشهد از نظر فرهنگی دشمن روی این شهر تمرکز دارد و بهترین راه مقابله با دشمن، استفاده از ابزار هنر در عرصه فرهنگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، امروز 27 اردیبهشت ماه، در نشست نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: نخستین جشنواره بین‌اللمللی فیلم و فیلمنامه ایثار در مشهد برگزار خواهد شد. این اقدامی عملی در مقابل جنگ فرهنگی تمام عیار دشمن است. باید چنین جشنواره‌های با این وسعت در کنار حرم امام رضا(ع) شکل بگیرد.

وی افزود: همه امامان در دوران حیات خود جهاد فرهنگی کردند اما امام رضا(ع) مناظرات بسیاری با پیروان دیگر مذاهب و ادیان داشتند و عالم آل محمد(ص) لقب گرفتند. کسانی که به ایشان اعتقادی ندارند به علم ایشان و جذابیت مناظراتشان اعتقاد دارند.

حسن‌زاده بیان کرد: به تعبیر حاج قاسم سلیمانی امروز جمهوری اسلامی به حرم اهل بیت(ع) تبدیل شده و این را مرهون وجود امام رضا(ع) است. در مشهد قیام‌ها و فعالیت‌های بسیاری پیش از انقلاب اتفاق افتاده است. در خراسان رضوی شهدا، آزادگان و جانبازان بسیاری داریم. خراسان رضوی تعداد 380 هزار خانواده شهید و ایثارگر در را دارد که رتبه اول در کشور است.

وی ادامه داد: با اینکه خراسان رضوی دورترین نقطه به مناطق جنگی بوده است اما رزمندگان زیادی از این استان به جنگ رفتند و غیرتشان اجازه نداده است در عرصه جهاد نداشته باشند. من معتقد هستم تمام جمعیت استان نیز با شهدا، جانبازان و آزادگان نسبتی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: خراسان رضوی خواستگاه فاطمیون است که برای  دفاع از حرم حضرت زینب(س) 12 هزار شهید و جانباز تقدیم کردند و گروه‌های جهادی که در بسیاری از موارد حضور فعال دارند همه این‌ها برگرفته از سیره رضوی است. شهید غیرت و جوانمردی، حمیدرضا الداغی، با اینکه بسیجی و طلبه نبود علم غیرت را در دنیا بالا برد و شعرای بسیاری در ایران و کشورهای همسایه وصف این شهید شعر سرودند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خراسان رضوی و مشهد از نظر فرهنگی دشمن روی این شهر تمرکز دارد. برای مثال ساخت فیلم عنکبوت مقدس که حرم امام رضا(ع) را هدف قرار داده بود و انجمن حجتیه و دیگر جریان‌های انحرافی فرقه‌ها مشهد را هدف قرار می‌دهند. در مقابل این حمله دشمن بهترین مقابله استفاده از ابزار هنر در عرصه فرهنگی است.

حسن‌زاده عنوان کرد: هنر از صدها سخنرانی کارگشاتر است و می‌توان برای امیدوار یا ناامید کردن مخاطب از آن استفاده کرد که دشمن در راستای ناامید کردن ما از آن بهره برده و ما باید در راستای ایجاد امید در جامعه قدم برداریم. رویکرد این جشنواره این است که اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه و تکلیف در این زمینه دارد. این بنیاد باید شهیدپرور باشد.

وی خصوص فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضویی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ ما توانستیم سریالی از زندگی شهدای فاطمیون بسازیم که از شبکه‌های سراسری پخش شد و ۵ هزار ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا در سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در خصوص موضوعات جشنواره عنوان کرد: اولین جشنواره بین‌اللملی فیلم و فیلمنامه ایثار در موضاعات سبک زندگی اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت، تلاش سازمان‌ها و نهادهای مردمی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و ایثار و جنگ نرم در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ایثار و امید به زندگی ، ایثار، امنیت و آرامش اجتماعی، ایثار اجتماعی، نقش ایثارگران در فرهنگ‌سازی، ایثار اجتماعی، نقش مردم در کمک رسانی به هم و ایثار، مقاومت و استواری با نگاه‌ها به اسطوره‌ها مقاخر و افراد شناخته شده در سطح ملی و بین‌اللملی در جبهه مقاومت از دیگر موضوعات این جشنواره است.

حسن‌زاده گفت: موضوعات ایثار و جبهه مقاومت و ایثارگران، شهدای مقاومت، مدافعین حرم و خانواده شهدا در جبهه مقاومت و نقش آن‌ها در بیداری اسلامی نیز در این جنشواره مطرح شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های آینده این اداره‌کل بیان کرد: قصد داریم سریالی از زندگی شهید نواب صفوی بسازیم. او نقش بسیار موثری در ملی صنعت نفت، انقلاب اسلامی و حمایت از فلسطین داشته است. همچنین ساخت فیلمی سینمایی درباره زندگی شهید کاوه در دستور کار قرار دارد و در سال 1403 اکران خواهد شد.

حسن‌زاده تصریح کرد: همچنین فیلم سینمایی-مستند درباره زندگی شهید ابوحامد با نام اصلی علیرضا توسلی که فرمانده لشکر فاطمیون بوده با محوریت کتاب خاتون و قوماندان نظیر سینمایی-مستند موقعیت مهدی ساخته خواهد شد.

وی افزود: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد بارها رهبر گفتند دفاع مقدس ما گنجی است که هنوز استخراج نشده. ما هنوز نتوانستیم عظمت خانواده‌های این افراد را و ایثارگرانمان را به جوانان نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha