شناخت فرهنگ شهادت برای ساختن ایران قوی ضروری است
کد خبر: 4141304
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
قالیباف:

شناخت فرهنگ شهادت برای ساختن ایران قوی ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت شهدای بخش رامند، گفت: نقطه مقابل یاد شهدا غفلت است و زمانی که به چنین موضوع مهمی بی‌توجهی شود، اهداف شهدا فراموش خواهد شد و در نتیجه جهت‌گیری‌ها هم به فراموشی سپرده می‌شود بنابراین شناخت فرهنگ شهادت برای ساختن ایران قوی لازم و ضروری است.

محدباقر قالیباف

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آیین گرامیداشت شهدای بخش رامند که عصر سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مسجد جامع دانسفهان استان قزوین برگزار شد، گفت: مهم است که در مجالس شهدا از فرهنگ جهاد و شهادت یاد کنیم که پایه و اساس موفقیت‌های ماست و موجب تداوم انقلاب اسلامی شده است. یکی از نکات مهم این است که وقتی یاد شهدا اجری همتای شهادت دارد یعنی اثر فرهنگی عمیقی برای ما و جوانانمان خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقطه مقابل یاد شهدا غفلت است و زمانی که به چنین موضوع مهمی بی‌توجهی شود، اهداف شهدا فراموش خواهد شد و در نتیجه جهت‌گیری‌ها هم به فراموشی سپرده می‌شود و همین امر موجب سستی در کارها خواهد شد بنابراین شناخت فرهنگ شهادت برای ساختن ایران قوی لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: فرهنگ دفاع تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود و استقامت در این فرهنگ مهم است و نشان می‌دهد مردم ما کسانی هستند که در راه مکتب خوش درخشیده‌ و در راه رشادت ایستادگی کرده‌اند و ما باید این موضوع را دائم برای خودمان یادآوری و به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن ناکام بماند.

این مسئول افزود: تجربه ما در دوران دفاع این بود که رزمندگان عنصر ایمان حقیقی را با همه وجود درک و باور کردند؛ در آن دوران توانایی‌های یک ملت و توان جوانان جامعه به رخ جهانیان کشیده شد و رزمندگان تا آخرین نفس منسجم و مسئولانه در این مسیر حرکت کردند و دشمنان ما و قدرت‌های مسلط آن روز با انباشت تجربه در برابر چنین ملتی که مبتنی بر سنت الهی گام برمی‌داشتند ناکام ماندند.

وی ادامه داد: ما مدیریت جهادی را به عنوان یک الگوی تربیتی درست در جبهه آموختیم و عمل انقلابی را در یکایک مردم دیدیم و اگر امروز در دفاع از امنیت کشور موفق هستیم این موفقیت حاصل دفاع مقدس است، موفقیت سردار سلیمانی هم بر آمده از فرهنگ دفاع مقدس بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه ما امروز از مسیر مبتنی بر سنت‌های الهی و فرهنگ استقامت و حرکت مردمی فاصله گرفته‌ایم در حالی‌که در دوران دفاع مقدس امکانات حداقلی داشتیم ولی خداباوری، عدالت و ایمان حاکم بود؛ امروز در صنعت و اقتصاد مشکل داریم چون از فرهنگ دوران دفاع مقدس دور شدیم و مسیر را درست نمی‌رویم.

وی افزود: امروز مردم باید در موضوعیت باشند و این جوانان هستند که باید به اقتصاد وارد شوند و با خلاقیت سررشته امور را به دست بگیرند، باید امکانات در اختیار آن‌ها قرار بگیرد این مبانی انقلاب اسلامی است. برنامه ۵ ساله هفتم را باید به گونه‌ای تنظیم کنیم که با نگاه مسئله محوری به سمت ثبات پیش برود، با اطمینان می‌گویم که با چنین برنامه‌ای می‌توانیم مردم را از این سختی که دارند نجات دهیم.

انتهای پیام
captcha