ایده‌های خلاقانه مؤسسات قرآنی حمایت نمی‌شود
کد خبر: 4140570
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

ایده‌های خلاقانه مؤسسات قرآنی حمایت نمی‌شود

مدیر مؤسسه قرآنی «بشری» مسجد سلیمان با اشاره به رکود فعالیت‌های مؤسسه به دلیل مشکلات مالی گفت: یکی از تجربه‌های مؤسسه در سال‌های گذشته راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی بود که طی فراخوانی بانوان کارآفرین به مؤسسه دعوت می‌شدند و مؤسسه بیش از پیش معرفی می‌‎شد اما متأسفانه فکرهای خلاقلانه مؤسسات قرآنی در نبود اعتبار، می‌پوسد و از بین می‌رود. 

مؤسسات قرآنیزینب شیخی‌نسب، مدیر مؤسسه قرآنی «بشری» شهرستان مسجد سلیمان و مدیر حوزه علمیه بانوان این شهرستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های این مؤسسه قرآنی گفت: کلاس‌های مؤسسه قرآنی بشری در رشته‌های روخوانی و حفظ قرآن به‌صورت حضوری و همچنین جلسات تفسیر قرآن و سبک زندگی نیز در فضای مجازی برگزار می‌‎شوند.

وی گفت: جلسات سبک زندگی، حول محور الگوی زن مسلمان شیعه است و در جلسات تفسیر با محوریت تفسیر المیزان علامه طباطبایی به بیان معارف قرآنی برای بانوان پرداخته می‌شود.

شیخی‌نسب درباره استقبال بانوان از آموزش قرآن در سطوح مختلف اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در حوزه علمیه تحت عنوان کانون نور الثقلین دنبال می‌شود، در صدد هستیم فعالیت‌های این کانون را به مؤسسه قرآنی بشری پیوند دهیم. هدف از این کار ایجاد رونق در فعالیت‌های مؤسسه و جذب نیروهای جدید و آموزش حفظ قرآن به طلاب است.

مدیر مؤسسه قرآنی بشری مسجد سلیمان با اشاره به رکود فعالیت‌های مؤسسه به‌دلیل مشکلات مالی گفت: یکی از تجربه‌های مؤسسه در سال‌های گذشته راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی «بشری» بود. طی فراخوانی بیش از صد زن هنرمند و کارآفرین را به مؤسسه دعوت می‌کردیم و بازار «بشری» را شکل می‌دادیم. ما این ظرفیت را داریم که حلقه اتصالی بین این گروه‌ها و مردم باشیم و از این طریق فعالیت‌های مؤسسه را بیشتر معرفی کنیم.

وی گفت: برنامه‌های مختلفی می‌توان به‌مناسبت‌های مختلف اجرا کرد و از این طریق جوانان را به این فضاها جذب کرد، متأسفانه فکر و ایده‌های خلاقانه مؤسسات قرآنی در نبود اعتبار، می‌پوسد و از بین می‌رود. 

انتهای پیام
captcha