حجاج آموزش‌های مرتبط با فریضه حج را جدی بگیرند
کد خبر: 4140339
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

حجاج آموزش‌های مرتبط با فریضه حج را جدی بگیرند

مدیرکل حج وزیارت استان قزوین گفت: آموزش و یادگیری مسائل مرتبط با انجام فریضه حج از جمله مسائل مهمی است که حجاج با فراگرفتن آن می‌توانند یک حج مقبول داشته باشند.

سلیمی مدیرکل حج و زیارت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، بشیر سلیمی، مدیرکل حج و زیارت استان ظهر امروز در دیدار با دست اندرکاران حج و زیارت استان قزوین، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هزار و ۱۰۵ نفر از استان قزوین در قالب ۷ کاروان از پنجم خرداد سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: آموزش و یادگیری مسائل مرتبط با انجام فریضه حج از جمله مسائل مهمی است که حجاج با فراگرفتن آن می‌توانند یک حج مقبول داشته باشند به همین منظور دوره‌های ویژه آموزشی در قالب جلسات آموزشی توجیهی به زائران پیش از عزیمت و پس از آن با هدف آمادگی روحی و ذهنی زائران انجام می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در تمامی مراحل این سفر پرفضیلت زیارتی، مدیران باید با سعه صدر و صبر و تحمل در برابر برخی تلخی‌ها و ناملایمات که به طور طبیعی با آن مواجه می‌شوند، با تدبیر و درایت برخورد کنند.

وی بیان کرد: خدمت در کاروان‌های زیارتی اجر و پاداش بسیاری دارد و جنبه‌های معنوی خاضی دارد، در انتخاب افرادی که در این جایگاه خدمت می‌کنند نیز باید توجه و اهتمام ویژه داشت.

سلیمی گفت: اگر بهترین کارها را برای زائری انجام دادیم حق نداریم بر او منتی داشته باشیم زیرا خداوند به ما این توفیق بزرگ را داده است که در خانه او حضور یافته و خدمتگزار زائرانش باشیم.

مدیرکل حج وزیارت استان قزوین گفت: خداوند مدال خدمتگزاری به زائران را به شما عطا کرده و شما که بارها به سفر معنوی حج مشرف شدید این فرصت را قدر بدانید و شکرگزار آن باشید تا این راه به روی شما بسته نشود.

انتهای پیام
captcha