انتقال پیام ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده بسیار مهم است
کد خبر: 4140077
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

انتقال پیام ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده بسیار مهم است

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا باید دارای پیام‌های ایثار و شهادت برای نسل جدید باشد، گفت: گفتمان جهاد تبیین و بازگو کردن ویژگی‌های شهدا در انتقال پیام ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده بسیار مهم است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه گفتمان جهاد تبیین و بازگو کردن ویژگی‌های شهدا در انتقال پیام ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده بسیار مهم است،‌ اظهار کرد: باید با بازگو کردن زندگینامه شهدا و امام شهدا در اشاعه فرهنگ شهادت نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم گیلان افزود: وجود هشت‌هزار شهید دوران دفاع مقدس در گیلان به نسبت جمعیت استان بسیار بی‌نظیر است که نشاندهنده پیشینه معنویت، اعتقادات، ایثار و مبانی ارزشی و دینی مردم این استان می‌باشد؛ آنچه از شهدا، امام شهدا و منویات مقام معظم رهبری برای ما به امانت مانده باید در راستای گفتمان جهاد تبیین استفاده شود زیرا دشمن همواره در تلاش است  فرهنگ ایثار و شهادت را  کمرنگ جلوه دهد.

عباسی مجاهدت‌های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) را کم نظیر  دانست و تصریح کرد: این مجاهدت‌ و جانفشانی‌ها برای جوانان و نوجوانان بازگو شود، در این صورت است که هیچ قدرتی توان مقابله با این نظام مقدس را نخواهد داشت.

استاندار گیلان با بیان اینکه سوم خرداد یکی از ماندگارترین روزها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: بعد از آزادسازی خرمشهر، امام ‌راحل(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» که این امر حاکی از یوم‌الله بودن این روز در تاریخ ایران اسلامی است.

عباسی با تأکید بر انتشار زندگینامه شهدا، پدران و مادران شهیدان انقلاب و تدریس آن برای نسل جدید تصریح کرد: پدران و مادران شهدای انقلاب اسلامی از همه چیز خود گذشتند ولی نگذاشتند تا ذره‌ای از این خاک به دست دشمن بیفتد، از این رو شایسته است این فداکاری‌ها به صورت کتاب و یا مستند درآمده و به مهمان‌های کشوری و بین‌المللی تقدیم شود‌.

وی با تأکید بر اهتمام دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی در تکمیل و احداث موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: افتتاح این موزه یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان است، لذا دولت سیزدهم از هیچ تلاشی برای تکمیل این پروژه دریغ نکرده و آماده هرگونه کمکی است.

انتهای پیام
captcha