برنامه دومین روز جشنواره سراسری قرآن وزارت علوم اعلام شد
کد خبر: 4139317
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

برنامه دومین روز جشنواره سراسری قرآن وزارت علوم اعلام شد

طی دومین روز از سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ و بخش معارفی رقابت خود را برگزار می‌کنند.

برنامه دومین روز جشنواره سراسری قرآن وزارت علوم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به لرستان، مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم از صبح 16 اردیبهشت‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در دانشگاه لرستان آغاز به کار کرد و در ادامه رقابت در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شد.

بر همین اساس یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه رقابت‌ شرکت‌کنندگان در برخی رشته‌های بخش آوایی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار ‌شد و تا انتهای این روز هم به پایان رسید. در این روز شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح، مداحی و دعاخوانی رقابت خود را برگزار کردند.

با پایان یافتن مسابقات در بخش قرائت و ترتیل، از صبح دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه نیز شاهد برگزاری رقابت در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن خواهیم بود.

همچنین در این روز آزمون بخش معارفی نیز در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن، حفظ و مفاهیم احادیث، سیره معصومین، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

آزمون بخش معارفی به صورت گزینه‌ای و از طریق سامانه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

بخش رقابتی این جشنواره امروز به پایان می‌رسد و پس از مشخص شدن نفرات برتر این رویداد، مراسم اختتامیه بعدازظهر سه‌شنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور مدیران بخش دانشگاهی کشور برپا می‌شود.

در مرحله نهایی این دوره از مسابقات بیش از 400 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند. نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات به مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که با حضور برگزیدگان دستگاه‌های دانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور نیز مردادماه امسال به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha