کارگران برای اعتلا و پیشرفت کشور با تمام صداقت تلاش می‌کنند
کد خبر: 4138683
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه:

کارگران برای اعتلا و پیشرفت کشور با تمام صداقت تلاش می‌کنند

ماموستا مامد کلشی‌نژاد گفت: کارگران برای اعتلا و پیشرفت کشور با تمام صداقت تلاش می‌کنند و هدف آنها دریافت روزی حلال است، بر این اساس، کسانی که از زحمات کارگران بهره می‌برند باید احترام کارگران را حفظ کرده و مقامشان را ارج نهند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه، ۱۵ اردیبهشت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌ سنت ارومیه با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: روز جهانی کارگر برای احترام به مقام این قشر زحمت‌کش نام‌گذاری شده است در حالی که در تاریخ، شاهد تجاوز و تعددی بسیاری به کارگران بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که پیامبر اسلام(ص) پس از مبعوث شدن به پیامبری، اهمیت ویژه‌ای به این قشر داده و همواره حق و حقوقشان را اسرع وقت پرداخت می‌کرد و می‌فرمود حقوق کارگران را پیش از خشک شدن عرق جبینشان پرداخت کنید.

امام‌ جمعه اهل‌ سنت ارومیه با اشاره به اینکه کارگران برای تأمین معیشت خانواده کار می‌کنند پس باید به آنها احترام گذاشت بیان کرد: کارگران برای اعتلا و پیشرفت کشور با تمام صداقت تلاش می‌کنند و هدف آنها دریافت روزی حلال است، بر این اساس، کسانی که از زحمات کارگران بهره می‌برند باید احترام کارگران را حفظ کرده و مقامشان را ارج نهند.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه نیز با تبریک روز معلم گفت: روز معلم سالروز شهادت فیلسوف و شخصیت بزرگ جهان اسلام است که قبل و بعد از اسلام جزو شخصیت‌های علمی مهم در دانشگاه‌ها محسوب شده، اما دشمن همواره ضربات سنگینی بر این افراد وارد کرده و جامعه را از این شخصیت وارسته و عالم محروم کرد.

وی افزود: بی‌تردید معلمی شغل مهمی است و خداوند در قرآن کریم فرمود من شما را تعلیم دادم به چیزهایی که نمی‌دانستید و در این راستا تمامی انبیای الهی به تعلیم و آموزش جامعه خود مشغول بودند.

امام جمعه اهل‌ سنت ارومیه با تأکید بر اینکه همه مدیون زحمات معلمان هستند و حتی جایگاه معلمی در قرآن به‌عنوان جلوه‌ای از قدرت خداوند متعال مطرح است اظهار کرد: انبیای الهی نیز در مسیر معلمی گام برداشته و انسان را به جایگاه والایی رسانده‌اند.

وی تصریح کرد: بی‌شک مسئولان باید در راستای توسعه فضای آموزشی تلاش کنند تا چیزی که لازمه یک متعلم است فراهم شده و کشور به پیشرفت و توسعه علمی برسد و از غنای علمی برخوردار باشد.

انتهای پیام
captcha