اجرای سند تحول بنیادین در مدارس شهرهای خوزستان
کد خبر: 4138426
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

اجرای سند تحول بنیادین در مدارس شهرهای خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به بیانات رهبرانقلاب درباره سند تحول بنیادین گفت: ما در خوزستان برای نمونه، مدارسی انتخاب کردیم و برای اجرایی کردن سند تحول گام‌های موثری برداشتیم و خوشحالیم اعلام کنیم در سال ۱۴۰۲ در اغلب شهرها این طرح اجرا می‌شود.

مسعود حمیدی‌نژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین گرامیداشت معلم که امروز ۱۳اردیبهشت‌ماه در تالار فردوسی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید مطهری، بیان کرد: بیانات دیروز مقام معظم رهبری ویژه بود؛ در سخنان رهبری اقدامات یک سال گذشته خود را دیدیم و در ابتدای کلام، اهمیت و نقش معلم را بیان کردند.

وی افزود: با تلاشی که در یک سال گدشته داشتیم رتبه آموزش و پرورش استان خوزستان در کشور از ۲۹ به ۳۹ ارتقا پیدا کرد و به عنوان رتبه دوم کشوری مورد تقدیر قرار گرفتیم. ۱۰ درصد رشد و هدایت ویژه دانش‌آموزان به سمت و سوی هنرستان‌ها کار کمی نبود که در بازه زمانی پنج ماهه انجام شد و بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز به این سمت هدایت شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۱، پنج هنرستان کشاورزی در استان خوزستان وجود داشت و در یک سال گذشته چهار هنرستان دیگر به مجموعه موجود اضافه شد. هنرستان باید جذابیت پیدا می‌کرد برای اینکه دانش‌آموزان مهارت‌آموزی داشته باشند که در این خصوص بیش از ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و به هنرستان‌های استان خوزستان اهدا شد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در نشست با فرهنگیان، گفت: از معلمان انتظار می‌رود احساس هویت ایرانی  اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنند. رهبری فرمودند که مساله ملیت و زبان و پرچم مهم است‌ در این اغتشاشات اولین چیزی که دنبالش رفتند هویت بود؛ اینها اساسی است. برای اینکه این اتفاق بیفتد بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز را برای بازدید از سدها، مراکز صنعتی، نیروی دریایی و... به اردوی راهیان پیشرفت بردیم تا اقتدار ایران را به آن‌ها نشان دهیم.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه سند تحول بنیادین موضوع اساسی دیگری بود که رهبری به آن ویژه پرداخت، گفت: ما در خوزستان برای نمونه، مدارسی انتخاب کردیم و برای اجرایی کردن سند تحول گام‌های موثری برداشتیم.

وی یادآور شد: خوشحالیم اعلام کنیم برای سال ۱۴۰۲ در اغلب شهرها این طرح اجرا می‌شود. در طرح جهش کیفیت آموزش نیز مباحث کیفی به کمی تبدیل شد تا قابل اندازه‌گیری باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: چاپ و توزیع کتاب‌هایی که بتوانند دانش‌آموزان را از فضای ترس از آزمون‌ها خارج کند، از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته رقم زدیم و امسال رهبری بر آن صحه گذاشتند.

وی با اشاره به ضروت تقویت هویت ملی، عشق به میهن و سبک زندگی ایرانی اسلامی، عنوان کرد: تربیت بیش از ۲۰۰ مربی ویژه فرهنگی و تربیتی، برگزاری دوره‌های خاص و برگزاری حداقل ۳۲ هزار جلسه رودرو با دانش‌آموزان، شناسایی سوالات پرتکرار دانش‌آموزان، تشکیل قرارگاه جهاد تبیین و ... کارهایی است که در سال گذشته انجام شد.

حمیدی‌نژاد در پایان گفت: برگزاری حداقل یک میلیون نفرساعت دوره توانمندسازی به همراه جهاد تبیین در چهار ماهه اول سال و اهدای بیش از ۶ میلیون تومان تجهیزات ورزشی برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین  و... از اقدامات سال گذشته در آموزش و پرورش استان خوزستان بود که  امسال رهبری آن را تایید کرد. در مسیری حرکت کردیم که مقام معظم رهبری را خوشحال کردیم.

 

انتهای پیام
captcha