بی‌احساسی یا بی‌مسئولیتی!
کد خبر: 4136914
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
یادداشت وارده

بی‌احساسی یا بی‌مسئولیتی!

آنچه بر مصیبت شهادت حجت‌الاسلام سلیمانی می‌افزاید بی‌توجهی افراد به این جنایت است. در این ویدیو احدی به‌سوی نجات شخص محترمی که ارباب رجوع بانک و تحت حمایت بانک بود‌، نمی‌رود؛ مردی که می‌توانست خود برای انجام کارهای بانکی به بانک مراجعه نکند.

علی متقیان

خبر تأسف‌بار به رگبار بستن روحانی محترم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی، عضو مجلس خبرگان که مدتی نماينده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان را عهده‌دار بود، قلب هر انسان آزاده‌ای را آزرده خاطر می‌کند‌، به ویژه اینکه این شهید والامقام، بسیار بااخلاق و مردم‌دار و دوست‌داشتنی بود.

از آنجا که ویدیوی این جنایت در دسترس همگان قرار گرفته، با مشاهده آن، حالت فردی را که دست بدین جنایت زده، به خوبی قابل مشاهده است. در مشاهده ویدیو، انجام این جنایت یک طرف و بی‌تفاوتی مردم بر این جنایت، سوی دیگر ماجراست.

در ویدیو شخصی را می‌بینیم که با لباس خاص خود، که حتما اسلحه مجاز در دست داشته! با خیال راحت در بانک قدم می‌زند، بدون هیچ نگرانی اسلحه به دست به طرف جناب سلیمانی حرکت می‌کند، چون راهزنان از پشت سر، روحانی محترمی را به تیربار می‌بندد و با خیال راحت گویا اتفاقی رخ نداده، آرام و با آرامش قدم می‌زند، تا اینکه سربازی او را دستگیر می‌کند.

آنچه بر این مصیبت می‌افزاید بی‌توجهی افراد به این جنایت است. در این ویدیو احدی به‌سوی نجات شخص محترمی که ارباب رجوع بانک و تحت حمایت بانک بود‌، نمی‌رود؛ مردی که می‌توانست خود برای انجام کارهای بانکی به بانک مراجعه نکند و می‌توانست چون دیگران چند خدم و حشم و محافظ به‌همراه داشته باشد، تنها و بدون تشریفات روی صندلی در انتظار نشسته و مورد حمله قرار گرفته است و کارکنان بانک در این ویدیو هیچ عکس‌العمل فوری از خود نشان نمی‌دهند.

درست است که در این مواقع دستگیری مجرم ضروری است و باید کاری کرد که مجرم از سر صحنه جنایت فرار نکند، اما از سوی ديگر جان یک انسان محترمی در میان است، چطور افراد حاضر در بانک به خود اجازه می‌دهند، حتی در کمتر از یک دقیقه فرد مضروب را به حال خود واگذار و عکس‌العملی نشان ندهند.

حتی اگر جنایتی در کار نبود، اگر صدای گلوله به گوش کسی نرسیده بود، وقتی یک نفر با سر و روی خون‌آلود، درمقابل شما افتاده! نباید به فوریت به وضع او رسیدگی شود!
چرا به اینجا رسیده‌ایم؟ که در برابر اطرافیان خود تا این اندازه بی‌توجه و بی‌تفاوت شده‌ایم!

چرا در این موارد انسانیت را فدای دیگر مسائل کرده و شئون انسانیت را رعایت نمی‌کنیم، بر ما چه گذشته است که چنین بی‌تفاوت شده‌ایم. این دوربین‌هایی که اعمال ما را در دنیا نشان می‌دهد، بسیار محدود است و میدان دید آن تعریف شده، اما می‌دانیم در مقابل نگاه خداوند قرار گرفته‌ایم که فرموده است: «أَلَمۡ يَعۡلَم بِأَنَّ ٱللَّهَ يَرَىٰ» مگر نمی‌دانید خداوند هرلحظه شما را می بیند.

شهید سعید، سلیمانی به لقاء‌الله پیوست و به آرزوی دیرینه خود رسید «عاش سعیدا و مات سعیدا»، اما ما را چه می‌شود که به آرامی نشسته‌ایم و از دست دادن عزیزانمان را شاهديم. بی‌احساس و بی‌مسئولیت!!

علی متقیان، فعال رسانه‌ای

انتهای پیام
captcha