ظرفیت نخبگان جامعه ایثارگری در راستای توسعه کشور بکارگیری شود
کد خبر: 4136868
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

ظرفیت نخبگان جامعه ایثارگری در راستای توسعه کشور بکارگیری شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مختلف باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان و سرآمدان جامعه ایثارگری در زمینه رشد و توسعه حوزه‌های مختلف بهره بگیرند، گفت: این امر نیازمند توسعه فرهنگ سازمانی است

سید امیرحسن قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایکنا از کردستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز، 7 اردیبهشت در دیدار با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر کردستان گفت: از ظرفیت و توانمندی نخبگان و سرآمدان جامعه ایثارگری در راستای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مختلف باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه ایثارگری در زمینه رشد و توسعه حوزه‌های مختلف بهره بگیرند، افزود: این امر نیازمند توسعه فرهنگ سازمانی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: برای ارائه نظام جدید ساختاری در کشور باید نهادهای انقلابی همانند بنیاد شهید با فرهنگ کار جهادی به الگویی موفق در نظام اداری تبدیل شوند.

وی افزود: مشکل ما در بنیاد با مهندسی مجدد حل نمی‌شود بلکه نیازمند یک انقلاب ساختاری است که در این راستا برنامه تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین و طراحی شده است و در این اصلاح ساختاری شاهد تحولات قابل توجهی خواهیم بود.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری باید به سمت جایگزینی کارآفرینی و شناسایی کارآفرینان و زمینه برای توسعه آنان حرکت کنیم، افزود: قوانین ما در حوزه ایثارگری نیاز به بازبینی و اصلاح دارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد شهید با پارک علم و فناوری در استان‌های کشور گفت: براساس این تفاهم نامه بنا داریم پایه اشتغال علمی را بین جامعه ایثارگری رشد دهیم و از ظرفیت نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بیشتر بهره‌مند شویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به مشکلات حوزه مسکن ایثارگران یادآور شد: در طول ۴۰ سال گذشته، کمتر از ۲۵ درصد قوانین حوزه تأمین مسکن حوزه ایثارگران اجرایی شده است و در این راستا تلاش می کنیم بنیاد را به سازمانی راهبردی تبدیل کرده و کارها را به جامعه هدف واگذار کنیم.

انتهای پیام
captcha