مرحله نیمه‌نهایی ششمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت برگزار می‌شود
کد خبر: 4136400
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
مقدم‌کیا:

مرحله نیمه‌نهایی ششمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت برگزار می‌شود

مرحله نیمه‌نهایی ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت ششم و هفتم اردیبهشت‌ به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوتحسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نیمه‌نهایی ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت چهارشنبه و پنجشنبه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نیمه نهایی به صورت غیرحضوری و از طریق داوری فایل‌های ارسال شده انجام می‌شود، اظهار کرد: بازه زمانی ارسال فایل‌ها سوم اردیبهشت‌‌ماه پایان یافت و داوری آثار فردا در نوبت صبح ویژه دختران در رشته قرائت تقلیدی به سبک اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و محمدصدیق منشاوی انجام می‌شود.

مقدم‌کیا اضافه کرد: قضاوت بخش دختران را راحله اسکندری و لیلا بایست برعهده‌ دارند. همچنین به مرحله نهایی دختران 20 فایل ارسال شده است و رقابت بخش دختران در این مرحله پایان پیدا می‌کند و از برگزیدگان همزمان با اختتامیه مرحله نهایی پسران در ساری، تجلیل می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت تصریح کرد: همچنین مرحله نیمه‌نهایی رقابت پسران پنجشنبه، هفتم اردیبهشت‌ در نوبت عصر با قضاوت محمدجواد رجایی، حمید هروی و ابوالفضل چمنی انجام می‌شود. در این مرحله قریب 100 اثر دریافت شده است و رقابت‌ها در این مرحله در رشته قرائت تقلیدی سبک اساتید عبدالباسط، منشاوی و مصطفی اسماعیل انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی سبک استاد شحات انور به این مرحله راه پیدا نکردند.

وی با اشاره به اینکه اسامی برگزیدگان تا ابتدای هفته آینده مشخص می‌شود، اظهار کرد: برترین‌ها در بخش پسران به مرحله نهایی که به صورت حضوری طی روزهای 26 و 27 اردیبهشت‌ماه در ساری برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.

دبیر طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا» اضافه کرد: طی مذاکرات انجام شده با سازمان فرهنگ و ارتباطات و تعامل و هماهنگی با رایزنی ایران در پاکستان، مقرر شد تا این طرح طی تفاهم‌نامه‌ای با چند مؤسسه بومی در حیدرآباد اجرا شود و در حال حاضر مقدمات این کار آغاز شده است تا گروه طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا برای اعزام مشخص و برای انجام امور و آغاز کار به این کشور اعزام شوند.

یادآور می‌شود، ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت به همت ستاد اجرایی طرح تلاوت شباب‌الرضا و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت مرکز قرآن آستان قدس رضوی برپا می‌شود. 

همچنین طرح ملی تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» با هدف کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و عالی (هر کدام به مدت دوسال) اجرا می‌شود.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha