آیا کرونا اهلی شده است
کد خبر: 4131374
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

آیا کرونا اهلی شده است

مردم یاد گرفته‌اند هنگام مواجهه با علائم سرماخوردگی چگونه از خود مراقبت کنند، همچنین تعداد ابتلا و فوتی‌های روزانه در جهان به شدت کاهش یافته که نشان دهنده یک افق روشن در مهار کرونا است.

آیا کرونا اهلی شده است؟

به گزارش ایکنا، در حالی که حدود سه سال است جهان درگیر کرونا شده و همچنان این ویروس با اوج و فرودهایی در جهان قربانی می‌گیرد، دیگر مثل گذشته در صدر اخبار رسانه‌ها و البته اظهار نظرهای مکرر پزشکان و متخصصان قرار ندارد؛ اما چرا؟

حسین کرمانپور، پزشک با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود به این سؤال پاسخ داد و گفت: دیگر کرونا به پیچیدگی قبل نیست و مردم هم به درستی یاد گرفته‌اند که با بروز علائم سرماخوردگی(در موج ابتلا که حالا در موج هشتم کرونا هستیم) به خود دو سه روز استراحت داده و با مایعات، قرص‌ سرماخوردگی، شربت و ویتامین‌ها تیمار شده و مجدداً به محل کار بر ‌گردند. (نظیر آنچه در آنفولانزا اتفاق می‌افتد).

مردم آموزش‌های من و همکارانم را به خوبی فراگرفته‌‌ و با تجربه چندین ابتلای خود درآمیخته‌ و اسب سرکش کرونا را به مهار خود درآورده‌اند.

هرجا مردم به خوبی آموزش‌های سلامتی را بیاموزند، با کمترین هزینه بهترین دستاورد حاصل شده است. اگر تا سال قبل ماسک زدن و شست‌وشوی دست نمره اول، واکسیناسیون نمره دوم و فاصله فیزیکی نمره سوم را داشتند امروز در بهار 1402، شست‌وشوی دست مقام اول، ماسک در ازدحام مقام دوم، واکسیناسیون، تهویه و فاصله فیزیکی مقام سوم و حکم پشتیبان مهم دو مورد اول را داراست.

واکسن شامل دو دز اولیه بعلاوه دو یادآور است و اگر این چهار دز را زدید دیگر لزومی به آن نیست. اگر واکسن‌های جدید به روز شده وارد یا ساخته شد، احتمالاً تزریق هر شش ماه و اگر نوع سالیانه ساخته شد (نظیر آنفولانزا) تلقیح سالیانه آن کفایت می‌کند.

در ادامه وی با انتشار پوسترهایی از آمارهای کرونا نشان می‌دهد که آمار ابتلا به کرونا در بهمن 1400 حدود چهار میلیون نفر در جهان بود در حالی که در ششم فروردین 1402 تعداد ابتلای روزانه به کرونا در جهان 81 هزار نفر است.

در اوایل بهمن 1399 در جهان روزانه حدود 17 هزار نفر در اثر کرونا می‌مردند اما در شش فروردین 1402 تعداد مرگ و میر روزانه به 500 نفر رسیده است و این نشان دهنده یک افق روشن است و به نظر می‌رسد تا مهار شدن کرونا زمان کمی مانده است.

آیا کرونا اهلی شده است؟

آیا کرونا اهلی شده است؟

آیا کرونا اهلی شده است؟

 

انتهای پیام
captcha