ستاد بحران لرستان تشکیل شد
کد خبر: 4129900
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
در پی هشدار هواشناسی؛

ستاد بحران لرستان تشکیل شد

در پی هشدار نارنجی هواشناسی و تشدید بارش‌ها در لرستان، ستاد بحران استان لرستان امروز، پنجم فروردین‌ماه تشکیل جلسه داد .

ستاد بحران لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در جلسه ستاد بحران استان لرستان که امروز، پنجم فروردین‌ماه در پی هشدار نارنجی هواشناسی و تشدید بارش‌ها در لرستان، در سالن جلسات استانداری لرستان تشکیل شد، فرهاد زیویار، استاندار لرستان بر آمادگی دستگاه‌های امدادی وخدمات‌رسان استان تأکید کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی شدت بارش‌ها در خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت، رومشکان، سراب‌دوره و سپیددشت این مناطق در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی افزود: مردم و میهمانان نوروزی به هیچ عنوان در مسیر‌های سیلابی و به‌ویژه رودخانه‌ها اتراق نکنند.

داریوش حسن‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز با اشاره به بارش‌های ساعات آینده در لرستان، گفت:حجم ذخیره سد‌های کزنار الیگودرز و هاله کوهدشت پر است و احتمال سر ریز شدن این سد‌ها نیز وجود دارد.

وی از ساکنان حاشیه این سد‌ها خواست برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی مسافران نوروزی، کشاورزان و روستائیان نکات ایمنی را رعایت و از ورود به حاشیه این سد‌ها خودداری کنند.

حسن‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب پشت هفت سد استان لرستان ۷۱ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش ذخیره آب را نشان می‌دهد.

مرادپور، مدیرکل هواشناسی استان لرستان نیز گفت: این سامانه بارشی روز یک‌شنبه، ۶ فروردین‌ماه وارد جو استان می‌شود و تا عصر روز دوشنبه، ۷ فروردین‌ماه نیز ادامه خواهد داشت که این بارش‌ها در برخی نقاط بین ۲۵ تا ۵۰ میلی‌متر و به صورت نقطه تا ۶۰ میلیمتر نیز ادامه خواهد داشت.

مهدی پازوکی‌، مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان نیز گفت: تمام تدابیر لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی اندیشیده شده و همه دستگاه‌ها برای اسکان اضطراری در راه ماندگان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند.
 
وی از مردم خواست ظرف ۴۸ ساعت آینده از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha