پلیس انگلیس در جستجوی عامل حمله به نمازگزاری در بیرمنگهام
کد خبر: 4129376
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

پلیس انگلیس در جستجوی عامل حمله به نمازگزاری در بیرمنگهام

پلیس انگلیس از جستجوی برای یافتن عامل حمله به یک نمازگزار در بیرمنگهام خبر داد که با آتش زدن لباس‌های او باعث آسیب به نمازگزار شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، مردی در حالی که از مسجدی در بیرمنگهام به سمت خانه می‌رفت پس از آتش زدن کتش به دست یک فرد ناشناس دچار سوختگی شد.

پلیس وست میدلندز گفت که مأموران در حال بررسی فیلم‌های ویدئویی از حمله دوشنبه شب هستند که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

پلیس در بیانیه‌ای گفت: ما در حال بررسی پرونده فردی هستیم که در جاده بریکسام در ادگباستون در  بیرمنگهام، حدود ساعت 7 بعد از ظهر به آتش کشیده شد.

پلیس افزود: به نظر می‌رسد مردی از مسجد به سمت خانه می‌رفته که کسی به او نزدیک می‌شود و قبل از پاشیدن ماده نامعلومی به سوی آن نمازگزار با او صحبت ‌می‌کند و سپس کاپشن او را آتش می‌زند. نمازگزار با جراحات شدید به بیمارستان منتقل می‌شود اما خوشبختانه خطری جانش را تهدید نمی‌کند.

جیمز اسپنسر از افسران پلیس گفت: نیروهای ما در طول شب تلاش کرده‌اند تا مشخص کنند چه اتفاقی افتاده و چه کسی مسئول است. ما در حال بررسی دوربین مدار بسته و صحبت با شاهدان هستیم؛ من از جامعه می‌خواهم که با ما همکاری کنند و از هرگونه گمانه زنی در این مرحله اجتناب کنند؛ وی از کسانی که هرگونه اطلاعی درباره این حادثه دارند خواست با پلیس تماس بگیرند.

آمارها حاکی از آن است که اسلام‌هراسی و نفرت از مسلمانان در انگلیس به سرعت در حال افزایش است. تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که نفرت علیه مسلمانان ۴۲ درصد از کل جرایم مرتبط با تنفر مذهبی ثبت شده در سال گذشته را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha