کتاب «گردان ذوالفقار» در شهرکرد رونمایی شد
کد خبر: 4128052
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

کتاب «گردان ذوالفقار» در شهرکرد رونمایی شد

نشست معرفی، نقد و بررسی کتاب «گردان ذوالفقار» نوشته کورش صادقی با حضور جمعی از دلاورمردان این گردان و به همت کتابخانه امیرکبیر شهرکرد برگزار شد.

معرفی کتاب گردان ذوالفقار

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، روز گذشته، ۲۲ اسفندماه، به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا، نشست معرفی نقد و بررسی کتاب «گردان ذوالفقار» نوشته کورش صادقی با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد و با حضور جمعی از دلاورمردان این گردان، خانواده معظم شهدا و دوستداران کتاب به همت کتابخانه امیرکبیر شهرکرد، در فضایی معنوی برگزار شد.

در ابتدای این آیین، کوروش صادقی، نویسنده کتاب گردان ذوالفقار ضمن قدردانی از برگزاری این برنامه، گفت: گردان ذوالفقار یکی از اثربخش‌ترین نیرو‌های حاضر در جنگ تحمیلی بود، به شکلی که سردار شهید احمد کاظمی در رابطه با این گردان چنین گفته است: «اگر من سه گردان مثل گردان ذوالفقار داشتم العماره را محاصره می‌کردم»؛ سردار شهید سهراب نوروزی نیز به عنوان نخستین فرمانده این گردان، نقشی اساسی در پایه‌ریزی این گردان مستقل و خط‌شکن داشت.

وی افزود: با وجود تمام رشادت‌های این گردان در جبهه‌های حق علیه باطل، متأسفانه مهجور و ناشناخته مانده بود و بیشترین انگیزه‌ام برای نگارش این کتاب، ادای دین به شهدای این گردان و آشناسازی نسل‌های امروز و فردا با شهدا و رشادت‌های ایشان بود.

در ادامه سرهنگ همایون امیرخانی، از بازماندگان گردان سرفراز ذوالفقار و منتقد این اثر، ضمن تقدیر از نگارش این کتاب تمامی مطالب را صحیح و قابل استناد خواند و به روایت‌گری خاطراتی از زمان جنگ پرداخت.

سپس کیامرث شاهقلیان، بسیم‌چی فرمانده گردان نیز به بیان خاطراتی از سردار شهید نوروزی فرمانده این گردان پرداخت.حسن ختام این برنامه پرسش و پاسخ بین مؤلف، منتقد و حاضران در جلسه بود.

انتهای پیام
captcha