قوانین متناقض خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا را مشکل کرده است
کد خبر: 4127724
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید:

قوانین متناقض خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا را مشکل کرده است

محمود پاکدل در نشست خبری 21 اسفند ماه در مجتمع فرهنگی رسول زاده و در جمع خبرنگاران گفت: وجود قوانین متعدد و متناقض، امر خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را دچار کنذی و مشکل کرده است.

قوانین متناقض خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا را مشکل کرده استبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری روز یکشنبه، 21 اسفند که به پیشواز روز بزرگداشت شهدا و درباره عملکرد یک ساله بنیاد شهید برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی از برکات دین اسلام و بنیاد شهید مولود انقلاب اسلامی است. توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در هر کشوری نهادینه شود مصونیت خواهد داشت و در کشور ما هم نهادینه شده است.

وی افزود: بنا بود قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مبنای کار باشد، اما وجود قوانین متعدد که همدیگر را نقض می‌کنند، خدمت‌رسانی را مشکل می‌کند و هر دستگاهی به وظیفه خودش عمل نمی‌کند بنیاد شهید متهم می‌شود. بیشترین بودجه بنیاد شهید مرتبط با معاونت تعاون و امور اجتماعی است. سه نکته همیشه مورد تأکید ما بوده است، مورد اول خدمت با تکریم و رعایت عزتمندی است. قشر و گروهی که خدمات به آن‌ها ارائه می‌کنیم افضل مردم هستند. نکته بعدی با آسان‌ترین روش و کوتاه‌ترین زمان خدمت را در اختیار عزیزان قرار دهیم و در آخر خدمت ارائه شده تأثیر مثبت در رفع نیاز ایثارگر داشته باشد.

پاکدل گفت: مجموع جامعه هدف تحت پوشش ما سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند. شهدا ۲۲۸ هزار و ۵۶۴ تن هستند و والدین شهدا آمار ۱۰۵ هزار نفری را شامل می‌شوند. همسران شهدا ۶۱ هزار نفر، فرزندان شهدا ۱۷۳ هزار نفر و آمار جانبازان ۵۴۰ هزار است. اگر جانبازان را به درصد تفکیک کنیم، 8 هزار و ۳۰۰ نفر جانباز ۷۰ درصد، ۲۲ هزار نفر جانباز ۵۰ الی ۶۹ درصد، 5 هزار و ۶۹۷ نفر جانباز ۲۵ تا ۴۹ و بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر جانباز زیر ۲۵ درصد هستند. جانبازان به همراه خانواده‌ها دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌شوند. ۴۲ هزار نفر آزاده و خانواده‌هایشان را داریم که تقریبا ۹۰ درصد آزادگان ما جانباز نیز هستند.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: امسال ۱۰ هزار نفر از معسرین را تحت پوشش قرار دادیم و ۲۰ هزار نفر هنوز در نوبت هستند. بنا داریم ۵۰ درصد افراد در نوبت، یعنی ۱۰ هزار نفر کمک معیشتشان حل شود. پاداش پایان خدمت مربوط به جانبازان نیز عملیاتی شد.

پاکدل درباره استخدام فرزندان شهدا نیز گفت: مرحله اول آزمون برگزار شد و تعدادی شاغل شدند اما برخی دستگاه ها بحث تامین اعتبار را نهایی نکردند و در قوه قضائیه، محیط زیست و شهرداری‌ها پیگیری ما ادامه دارد تا افراد قبول شده مشغول به کار شوند. مشکل اصلی ما عدم تامین اعتبار است. در شهرداری‌ها اعلام شد به نیروی جدید نیاز نداریم و بعد از ابلاغ قانون تبدیل وضعیت، اعلام کردند برخی پست‌هایی که برای فرزندان شهدا در نظر گرفته شده بود تکمیل شده است.

وی در ادامه درباره وام اشتغال و کارآفرینی گفت: صندوقی در این زمینه داریم و در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۶۲۰۰ میلیارد برای مشاغل خرد با سهم هر نفر ۱۵۰ میلیون در نظر گرفتیم.

پاکدل در پایان درباره وام مسکن گفت: مبلغ وام مسکن ناچیز است، در حال رایزنی با دولت هستیم که میزان وام افزایش یابد و تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha