یاد شهدا تداوم‌بخش حرکت انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4127174
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

یاد شهدا تداوم‌بخش حرکت انقلاب اسلامی است

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا، زنده نگهداشتن ياد و اهداف و آرمان‌های شهداست گفت: نباید اجازه دهیم گذشت زمان یاد شهیدان را از ذهن‌ها خارج کند، زیرا یاد شهدا تداوم بخش حركت انقلاب اسلامی است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 19 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه 2 سوره مبارکه صف گفت: در این آیه شریفه، خداوند متعال به اهل ایمان هشدار داده است که اگر حرف شما همراه با عمل نباشد، این عدم انطباق قول و عمل، زمینه‌ساز خشم پروردگار متعال است. 

وی ادامه داد: ‏امیرمؤمنان علی(ع) نیز فرمود: «عدم انطباق قول با عمل از زشت‌ترین رذائل است ‏و یا اینکه فرمود: «الشَّرَفُ عِندَاللّهِ سُبحانَهُ بِحُسنِ الأعمال، لا بحُسنِ الأقوالِ» شرافت انسان در نزد خدای سبحان به اعمال نیک است، نه خوب حرف زدن. بنابراین اسلام دین عمل است. لذا بخش زیادی از معارف اسلامی این است که انسان باید یک فعلی را انجام دهد. نماز یک فعل است. روزه و حج و زکات یک کار است.

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مهمترین آرزوهای همه ما این است که امام زمان ما را بپذیرد و بتوانیم محضر آن نور مطلق شرفیاب شویم. راه رسیدن محضر آن نور مقدس این است که وجود ما نورانی شود. در زیارت آل یاسین راه نورانی شدن را به ما چنین آموخته‌اند که 10 چراغ در زندگی خود روشن کنید تا بتوانید به محضر آن نور مطلق و کلمه نور خدا شرفیاب شوید.

وی، چراغ یقین، ایمان، نیت سالم، آگاهی و علم، عمل، صداقت، بصیرت، بینایی، حکمت و ولایت اهل بیت(ع) را این 10 چراغ برشمرد و افزود: هرگاه این چراغ‌ها در زندگی ما روشن شد وجود ما نورانی می‌شود. آنگاه نیاز نیست شما به سراغ حضرت بروید بلکه او به سراغ شما می‌آید.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه ‏دهه آخر ماه شعبان المعظم، دهه تکریم و غبارروبی مساجد است اظهار کرد: از منظر قرآن کریم هدف اصلی تأسیس و بنای مسجد، هدایت خلق است. زیرا قرآن کریم در آیه ۱۸ سوره مبارکه توبه نتیجه عمران و آبادی مساجد را هدایت دانسته و می‌فرماید: «فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَن يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدین» آنگاه «مُهْتَدین» و هدایت شدگان مساجد را در سه حوزه اعتقادی و عملی و روحی، اینگونه معرفی می‌کند که رسالت یک مسجد است.

امام جمعه شاهدیه گفت: از نظر اعتقادى همانگونه که داریم: «مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْأَخِرِ». مسجدی آباد است که ایمان مردم را به خدا و قیامت قوی و نیرومند سازد. از نظر عملى «وَ أَقَامَ الصَّلَوةَ وَ آتَى الزَّكَوةَ». مسجدی آباد است که در جهت رونق نماز در جامعه و ایتا زکات و رسیدگی به امور فقرا پیشگام باشد و از نظر روحی «وَ لَمْ یخْشَ إِلَّا اللَّه». مسجدی آباد است که مسجدیانش را به نحوی تربیت کند که  از هیچ چیز و از هیچ کس، جز خدا نترسند.

وی با اشاره به ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا بیان کرد: بزرگداشت شهدا، زنده نگهداشتن ياد و اهداف و آرمان‌های شهدا است و همگان به ویژه بنیاد شهید وظیفه داریم اجازه ندهیم گذشت زمان یاد شهیدان را از ذهن‌ها خارج کند، زیرا یاد شهدا تداوم بخش حركت انقلاب اسلامی است. بزرگداشت شهدا، ترویج فرهنگ شهادت و فرهنگ شهادت به معنای از جان مایه گذاشتن برای رسیدن به اهداف بلند و صیانت از آرمان‌های بزرگ و والای الهی است.

انتهای پیام
captcha