چاپ کتاب ترجمه و تحقیق «مختصر الصرف» در میبد
کد خبر: 4126042
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

چاپ کتاب ترجمه و تحقیق «مختصر الصرف» در میبد

کتاب ترجمه و تحقیق «مختصر الصرف» توسط مجتبی محمدی مزرعه‌شاهی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی میبد تدوین و به چاپ رسید.

کتاب «ترجمه و تحقیق مختصرالصرف»به گزارش ایکنا از یزد، کتاب ترجمه و تحقیق «مختصر الصرف» توسط مجتبی محمدی مزرعه‌شاهی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم قرآنی میبد تدوین و به چاپ رسید. 

این محقق و پژوهشگر قرآنی به ایکنا گفت: کتاب مختصر الصرف اثر عبدالهادی الفضلی از جمله کتاب‌های مهمی است که در زمینه علم صرف نگاشته شده و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

وی؛ صرف، تعریف صرف، توضیح صرف، موضوع و فایده صرف را از مباحث مقدماتی این کتاب خواند و افزود: بخش اول مربوط به «کلمه» و شامل مباحث تعریف کلمه، عناصر کلمه، ساختار کلمه و... است. بخش دوم با موضوع «صرف اسم» دارای مباحثی همچون مجرد و مزید، اسم مقصور و منقوص و ممدود، مذکر و مؤنث، مفرد و مثنی و جمع، جامد و مشتق و... است.

محمدی مزرعه‌شاهی ادامه داد: بخش سوم با موضوع «صرف افعال» دارای مباحثی همچون ماضی و مضارع و امر، جامد و مشتق، مجرد و مزید، لازم و متعدی و... است. بخش چهارم مربوط به «صرف‌های کلی» و شامل ابدال و اعلال است و بخش پنجم شامل مباحث دیگر اعم از تعویض، التقاء ساکنین، همزه وصل، ادغام و وقف است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی میبد بیان کرد: در این کتاب سعی شده است برای یادگیری هر چه بیشتر مخاطبان، شواهدی از قرآن کریم نیز به شواهد و مثال‌های کتاب اضافه شود.

یادآور می‌شود کتاب مختصر الصرف توسط مجتبی محمدی مزرعه‌شاهی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و زهرا ایمانی راستابی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم قرآن مجید دانشکده علوم قرآنی میبد مورد ترجمه و تحقیق قرار گرفته است و توسط انتشارات تفکر طلایی در تیراژ هزار نسخه به چاپ رسید.

انتهای پیام
captcha