برنامه‌های بزرگداشت هفته شهید در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 4125373
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

برنامه‌های بزرگداشت هفته شهید در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ايثارگران چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸ برنامه محوری برای بزرگداشت هفته شهید در استان پیش‌بینی شده است، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.

هفته بزرگداشت مقام شهدا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اسماعیل عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ايثارگران چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۰ اسفندماه در «نشست خبری با اصحاب رسانه استان» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه ۲۲ اسفندماه با عنوان گرامیداشت روز شهید در تقویم ملی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بهانه این نامگذاری تأسیس بنیاد شهید و امور ايثارگران به دستور امام خمینی(ره) در سال ۵۸ است که هر ساله ویژه‌برنامه‌های ملی و استانی در هفته شهید برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه ۷۰ درصد فعالیت بنیاد شهید ناظر بر موضوعات فرهنگی است، ادامه داد: این نهاد همواره در قاطبه کارها و اقدامات خود مبحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار قرار دارد تا این فرهنگ ارزشمند و گرانبها به‌دست فراموشی سپرده نشود.

عسگری نقش بنیاد شهید را در حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت در کنار دیگر نهادها به‌ویژه سپاه و بنياد حفظ آثار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: امروز شاهد روحیه غیرت و ایثار در جوانان مدافع حرم و امنیت هستیم که پرورش یافته مکتب ایثار و شهادت هستند و به مدد این راه و رسم شهدایی است که شهدای مدافع حرم، شهیدان امنیت و وطن به این مقام والا دست یافته‌اند.

وی با قدردانی از مردم در حضور پرشور در برنامه‌های تشییع شهدای گمنام و مدافع امنیت در ماه‌های اخیر، گفت: روز گذشته نیز جلوه‌ای از این حضور مردم را در کوهرنگ شاهد بودیم و پیداست که آحاد جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت تعلق خاطر دارند؛ می‌طلبد که رسانه‌ها با اشاعه سیره و راه و رسم زندگی شهدا و خاطرات و وصیت‌نامه آنان، در حفظ و ماندگاری فرهنگ شهادت مثل همیشه سهیم باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ايثارگران استان تأکید کرد: شهدا از بطن جامعه و متن مردم هستند لذا نباید آنان را دست‌نیافتنی جلوه دهیم؛ به گفته سردار شهید سلیمانی، رمز شهید شدن شهید بودن است و شهدا اینچنین بودند که خوب است زندگی شهدایی آنان را بشناسیم.

عسگری با تصريح اینکه در مجموع ۱۸ برنامه محوری برای بزرگداشت هفته شهید در استان پیش‌بینی شده است، افزود: بخشی از این برنامه‌ها ملی و بخشی به‌صورت استانی برگزار می‌شود؛ تقدیر از نخبگان شاهد و ايثارگر و اجلاسیه بزرگداشت روز شهید در روز ۲۲ اسفند و با حضور رئیس‌جمهور و ارتباط با استان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

وی بیان کرد: بازسازی و بهسازی ۲ هزار و ۹۳۶ تابلوی مزین به تصاویر شهدا در شهرها و روستاها، رونمایی از کتاب و آثار چندرسانه‌ای، تجلیل از خادمان مردمی شهدا، اجرای طرح سلام شهید و دیدار و سرکشی مسئولان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، کاشت نهال به یاد شهدا، برگزاری جلسات شورای ترویج ایثار و شهادت و تجلیل از ادارات فعال، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه از جمله برنامه‌های محوری در استان به‌مناسبت هفته شهید است.

عسگری تصریح کرد: برپایی جشن‌های عید نیمه شعبان در ۳۲ حسینیه شهید فعال استان، رونمایی از اسناد افتخار و مصاحبه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگر استان، برگزاری یادواره‌های شهدای عملیات والفجر ۱۰ و روستای دزک، افتتاح از طرح‌های ساماندهی گلزار شهدای روستاهای عیسی‌آباد و چم‌عالی و کلنگ‌زنی ۲ گلزار شهدا در روستاهای لردگان مسابقات ورزشی و فرهنگی از دیگر ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ايثارگران استان با اشاره به بهره‌مندی ۲ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از کلاس‌ها و جلسات آموزش قرآن کریم، افزود: حدود ۶۰ نفر از آنان به‌عنوان فعالان و برگزیدگان قرآنی ایثار و شهادت در هفته شهید مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ مسکن روستایی ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران با بنیاد مسکن استان که عهده‌دار تأمین زمین است امضا شده و تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به روستاییان متقاضی پرداخت می‌شود؛ همچنین تمهیدات برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن برای ساکنان شهرکرد به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و اهالی سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

عسگری در پایان گفت: ساخت فیلم شهید نوجوان استان «ظفر خالدی» در دستور کار بنیاد قرار گرفته است که نگارش فیلمنامه آن تا پایان سال تمام می‌شود و امیدواریم در صورت تأمین اعتبارات این فیلم را به جشنواره فجر سال آینده برسانیم.

انتهای پیام
captcha