۴۰۰ دانش‌آموز محروم از خدمات مجتمع‌های کمیته امداد بهره‌مند شدند
کد خبر: 4125013
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
در خراسان‌جنوبی

۴۰۰ دانش‌آموز محروم از خدمات مجتمع‌های کمیته امداد بهره‌مند شدند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت شش مجتمع فرهنگی، تربیتی و شبانه‌روزی در سطح استان گفت کرد: امسال میزبان ۴۰۰ دانش‌آموز از مناطق روستایی محروم و مرزی در این مجتمع‌ها بودیم.

جمشید سورگی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، جمشید سورگی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد با تمرکز بر دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه قرآنی، علمی، ورزشی و هنری به اردوی مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

وی افزود: بیماری کرونا آسیب‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف به جامعه بشری وارد کرده و در کنار تلفات جانی و تعطیلی کسب و کارها یکی از مهم‌ترین موارد آسیب‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی بود که می‌توان به تعطیلی برنامه‌های پرشور و نشاط در زمینه فرهنگی نظیر اردوها، همایش‌ها و جشن‌‌ها پرداخت که امسال به‌واسطه مدیریت شایسته این بیماری در ایران اسلامی با تزریق واکسن‌ها توانستیم برنامه‌ها را از نو شروع کنیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اعزام یک هزار نفر از افراد تحت حمایت به اردوهای درون استانی اظهار کرد: یک هزار و 67 نفر با حمایت‌های امداد به سفر زیارتی پیاده‌روی اربعین رفته و ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را با یاری خیران و با کمک مراکز نیکوکاری به کربلای معلی اعزام کردیم.

سورگی ادامه داد: هزینه تحصیلی و سبد تحصیلی شامل هزینه کتاب و لوازم‌التحریر به حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال اعطا و به بیش از یک هزار و 100 دانشجوی تحت حمایت در رابطه با هزینه تحصیلی آنان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال کمک کردیم.

وی با بیان اینکه هفت هزار مددجوی خراسان‌جنوبی از برنامه‌های آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون ‌تومان بهره‌مند شدند، تصریح کرد: برخی از دانشجویان برای هزینه تحصیلی مشکلاتی داشتند که در این راستا با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۴۷ نفر داده شده است.

سورگی با بیان اینکه شش مجتمع فرهنگی، تربیتی و شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت دارند که امسال میزبان ۴۰۰ دانش‌آموز از مناطق روستایی محروم و مرزی در این مجتمع‌ها بوده و برای هزینه‌های این بخش هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شده است، یادآور شد: همچنین 175 دانش‌آموز و دانشجوی نخبه علمی، قرآنی، ورزشی و هنری تحت حمایت داشته که نیازهای این خانواده‌‌ها را به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha