جلسه آموزش قرآن «اصغر خانوردیلو» + عکس و صوت
کد خبر: 4124826
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

جلسه آموزش قرآن «اصغر خانوردیلو» + عکس و صوت

جلسه هفتگی آموزش قرآن اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس قرآن روز گذشته، هفتم اسفندماه برگزار شد.

جلسه آموزش قرآن «اصغر خانوردیلو» +عکسبه گزارش ایکنا، جلسه هفتگی آموزش قرآن اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس قرآن، روز گذشته، هفتم اسفندماه با حضور قاریان ممتاز اهالی قراقان و مداحی سیدرضا حسینی از ذاکرین اهل‌بیت(ع)، همراه با سفره اطعام در محله منیریه، کوچه زعیم برگزار شد.


بیشتر بخوانید:


اصغر خانوردیلو، قاری و مدرس قرآن طی این جلسه با اشاره به آیه 12، سوره حجرات درباره غیبت کردن «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ یَأْكُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ...» گفت: آیا عقاب شنونده غیبت به مانند عقاب غیبت‌کننده است!؟

وی ادامه داد: اما شنونده غیبت زمانی شریک غیبت‌کننده است که غیبت را بپذیرد، اما هنگامی که خودتان را به راه دیگر بزنید شما شریک غیبت نیستید.

کد

خانوردیلو اضافه کرد: تا زمانی که غیب‌کننده را با سر و دست، زبان تشویق می‌کنید، به عنوان شریک محسوب می‌شوید. این یعنی اینکه علناً تأیید می‌کنید و این یعنی شما شریک هستید. به ندرت پیدا می‌شود غیبت‌ شونده‌ای، غیبت کننده‌ای را تأیید نکند پس تا زمانی که حرف را تغییر نداده‌اید و بحث را عوض نکرده‌اید، شما هم شریک عقاب غیبت‌کننده هستید.

حسن ختام صحبت‌های این مدرس قرآن استناد به حدیثی با نگاهی به شمه‌ای از شخصیت علمی امام جواد(ع) بود.

کد

سپس ذاکر اهل‌بیت(ع) سیدرضا حسینی به مدیحه‌سرایی پرداخت. 

کد
انتهای پیام
captcha