نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت برگزار می‌شود
کد خبر: 4124323
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت برگزار می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با حضور صد خانواده شهید از شش کشور مقاومت خبر داد.

نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری «نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت»، روز شنبه  ششم اسفندماه با حضور سیدحمید طباطبایی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر این یادواره در مجتمع فرهنگی رسول‌زاده برگزار شد.

طباطبایی در ابتدای این نشست عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف بزرگداشت یاد شهدا که یکی از مأموریت‌های بنیاد است و همچنین ارج نهادن به مقام شهدای رسانه و نقش آن‌ها در محور مقاومت، روز دوشنبه هشتم اسفند اولین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت را در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد کرد.

دبیر نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت ضمن اشاره به اینکه این یادواره با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در مرحله اول شناسایی شهدای رسانه‌ای کشورهای محور مقاومت، 39 شهید و 76 جانباز رسانه‌ای در عراق، 54 شهید و یک جانباز رسانه‌ای در سوریه، 17 شهید و 21 جانباز رسانه‌ای در لبنان، 18 شهید رسانه‌ای در یمن، 45 شهید و 42 جانباز رسانه‌ای در فلسطین، 55 شهید و 2 جانباز رسانه‌ای در افغانستان و 171 شهید و 17 جانباز رسانه‌ای در ایران شناسایی شد.

طباطبایی ادامه داد: در اولین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت از میان این تعداد شهدا، موفق به دعوت  از 17 خانواده شهید رسانه از لبنان، 3 خانواده شهید رسانه از فلسطین، 35 خانواده شهید رسانه از عراق، 20 خانواده شهید از سوریه، 9 خانواده شهید رسانه از افغانستان، 15 خانواده شهید رسانه از یمن- جمعاً صد خانواده شهید از شش کشور مقاومت- به همراه 158 خانواده شهید رسانه از ایران شدیم و در روز یادواره میزبان این عزیزان خواهیم بود.

وی افزود: علاوه بر این در اولین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت، پذیرای مدیران رسانه‌ای محور مقاومت -به‌ویژه رسانه‌هایی که این شهدا در آن فعالیت داشتند- نیز هستیم.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر صحبت‌های خود اعلام کرد: از روز یکشنبه 7 اسفند به مدت 5 روز پذیرای خانواده شهدا و مدیران رسانه‌ای محور مقاومت هستیم. خانواده شهدا در دهکده نشاط و عوامل رسانه‌ای در هتل آزادی ساکن و حاضر هستند که لیست خانواده‌ها و عوامل رسانه‌ای در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا در صورت تمایل به دیدار و مصاحبه و بازدید از خبرگزاری‌ها، هماهنگی لازم انجام شود.

دبیر نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت همچنین از حضور روسای موسسه شهدای پنج کشور در این یادواره خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که برای کشور یمن و مصر وجود داشت، روسای موسسه شهدای این دو کشور امکان حضور وجود نداشت.

طباطبایی در ادامه  اعلام کرد: بعد از ظهر دوشنبه هشتم اسفند، طی یک کنفرانس خبری در هتل آزادی، یک تفاهم‌نامه فرهنگی بین بنیادهای شهید کشورهای محور مقاومت امضا خواهد شد. البته این تفاهم‌نامه تنها در بُعد فرهنگی است و شامل همکاری‌های فرهنگی بین بنیادهای شهید کشورهای محور مقاومت و بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این کشورها است.   

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان، وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی کشور عراق، رئیس هیئت اعلام و اتصالات عراق، رئیس شبکه العراقی-شبکه ملی عراق- جانشین رئیس موسسه شهید کشور عراق، مسئول مدیریت اعلام حشدالشعبی عراق، وزیر فرهنگ کشور لبنان، مسئول کمیسیون اعلام مجلس لبنان، مسئول رسانه‌ای حزب‌الله و مسئول موسسه شهید لبنان، وزیر بنیاد شهید افغانستان و جمعی از مسئولان سوریه و یمن را از مهمانان ویژه اولین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت اعلام کرد.  

انتهای پیام
captcha