بیانیه محمود عباس در پی درگذشت نخست‌وزیر سابق فلسطین
کد خبر: 4123982
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

بیانیه محمود عباس در پی درگذشت نخست‌وزیر سابق فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به مبارزات و تلاش‌های احمد قریع، نخست‌وزیر سابق این تشکیلات در دفاع از فلسطین، درگذشت او را به ملت فلسطین و مسلمان جهان تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، در پی درگذشت احمد قریع (ابوالعلاء)، نخست‌وزیر سابق فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با انتشار بیانیه‌ای درگذشت وی را به ملت فلسطین و مسلمان جهان و تمام دوستان فلسطین تسلیت گفت. قریع روز چهارشنبه در سن 85 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

عباس در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری فلسطینی وفا منتشر شد، گفت: مبارز بزرگ، ابوالعلاء عمر خود را در دفاع از فلسطین، آرمان‌های آن و تلاش برای کسب استقلال ملی سپری کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از نقش این مبارز وطن‌پرست در مبارزه برای تحقق حقوق فلسطین، مشارکت در مبارزات سازمان آزادی‌بخش فلسطین و فعالیتش در تشکیلات خودگردان قدردانی کرد.

وی افزود: ابوالعلاء از آغاز فعالیت ملی در صحنه‌های اقدام و مبارزه ملی و در عرصه بین‌المللی در خط مقدم دفاع از آرمان‌های کشور و مردم خود ایستاده بود.

قریع در سال 1937 در شهر ابو دیس در شرق بیت‌المقدس به دنیا آمد و در سال 1968 به جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) پیوست.

وی پیش‌ از این علاوه بر ریاست دولت، مناصب بالایی از جمله نخستین رئیس شورای قانون‌گذاری، عضویت در دو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و سمت مرکزی جنبش فتح را بر عهده داشت.

وی همچنین در سمت مدیرکل اداره امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و ریاست اداره امور قدس در سازمان آزادی‌بخش فلسطین به ایفای مسئولیت پرداخت.

انتهای پیام
captcha