ویژه‌برنامه‌های هفته جانباز در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4123969
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

ویژه‌برنامه‌های هفته جانباز در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ايثارگران چهارمحال‌وبختیاری ضمن گرامیداشت روز جانباز برنامه‌های این نهاد را در هفته جانباز تشریح کرد.

گرامیداشت هفته جانباز

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اسماعیل عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ايثارگران چهارمحال‌وبختیاری امروز چهارم اسفندماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و در پیش بودن هفته جانباز همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، گفت: جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس با شناخت کامل، به‌ فرمان ولی زمان خویش لبیک گفته و از خاک و ناموس این ملت دفاع کردند لذا اجر این عزیزان کمتر از شهدا نیست و امروز به‌عنوان شهدای زنده چراغ راه همگان هستند؛ در راستای بزرگداشت مقام این عزیزان برنامه‌هایی در استان پیش‌بینی شده که برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام جانباز در استان، ۳۴ تخته بنر حاوی تصاویر شهدای جانباز و نیز بنرهای گرامیداشت روز جانباز طراحی، چاپ و نصب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان اعزام جانبازان به صبحگاه مدارس در سطح استان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و گفت: این برنامه با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد که خاطره‌گویی کوتاه برای دانش‌آموزان و تجلیل از جانبازان در صبحگاه با اهدای گل توسط دانش‌آموزان در صبح روز شنبه ششم اسفند برگزار می‌شود.

عسگری تصریح کرد: تجلیل از جانبازان در بین نمازهای جماعت مغرب و عشاء در روز جانباز در مساجد سطح استان و با هماهنگی سازمان تبلیغات جزو دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که برنامه محوری آن با اهدای گل و به صورت ویژه در حسینیه شهیدان کاظم‌پور شهرکرد اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: دیدار با جانبازان بستری در بیمارستان‌ها با هماهنگی بنیاد شهرستان‌ها در روز ولادت امام سجاد(ع)، دیدار جمعی از جانبازان با پاسداران انقلاب اسلامی در سطح استان و تبریک روز پاسدار، برگزاری جشن میلاد در حسینیه‌های شهدا در سطح استان و دیدار و تجلیل از فعالان این حسینیه‌ها و نیز تجلیل از خانواده شهدای جانباز و جانبازان موفق در زمینه‌های مختلف برنامه‌های دیگری هستند که طی هفته جانباز در اجرا می‌شود.

مدیرکل بنياد شهيد استان هماهنگی با ائمه جمعه برای پرداختن به موضوع روز جانباز در خطبه‌های نماز جمعه را یادآور شد و افزود: همچنین برنامه دیدار با جانبازان با شرایط خاص در طول هفته جانباز در قالب طرح سپاس، اجرای برنامه «علمداران حماسه» و دیدار ائمه جمعه در سطح استان با جانبازان در روز جانباز از اهم دیگر برنامه‌های این هفته در استان می‌باشد.

عسگری در پایان گفت: برگزاری همایش تجلیل از جانبازان در سطح استان همزمان به صورت متمرکز در روز جانباز و به صورت ویژه در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد و گلباران گلزار مطهر شهدای شهرکرد و تجدید پیمان با شهدا در گلزارهای مطهر شهدا در هفته جانباز در استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha