برگزاری آیین نکوداشت مادر شهیدان کریم‌بخش در بندر انزلی
کد خبر: 4123934
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

برگزاری آیین نکوداشت مادر شهیدان کریم‌بخش در بندر انزلی

کتاب «آبجی جان» در راستای تجلیل از مقام مادر سه شهید که خاطرات طاهره پوربخشی است در بندر انزلی رونمایی شد.

نکوداشت مادر شهیدان کریم بخش در بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، در راستای تجلیل و نکوداشت مقام مادر شهیدان داود، حمزه و مسلم و جانبازان سرافراز حر، حبیب، خلیل و آزاده سلحشور علی‌اصغر کریم‌بخش کتاب «آبجی جان» به قلم یوسف سیف‌زاد که خاطرات مرحومه طاهره پوربخشی، مادر این شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است عصر روز گذشته، سوم اسفند در بندر انزلی رونمایی شد.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: در این مدت زمان که بار امانت مسئولیت به دوش ماست امید داریم با کمک و همراهی ظرفیت‌های مردمی و مسئولین عزیز بتوانیم این اتفاقات خوب را رقم بزنیم و الگوهای ارزشمند را به جامعه معرفی کنیم

وی با بیان اینکه باید این گنجینه‌ها را به ویژه به جوانان و نوجوانان بشناسانیم و از منابع و ظرفیت‌هایی که داریم برای شناساندن چهره‌های بی‌بدیل که برای هر شهر گنج بی پایان است استفاده کنیم، گفت: سیداسماعیل اتقیا، از کهنسال‌ترین انقلابی شاخص استان بوده که ساکن انزلی است، باید به جوانان و نوجوانان گفت که این انقلاب چگونه به دست ما رسیده و از پیچ و خم‌های تاریخی عبور کرده و بعد از ۴۴ سال همچنان پر صلابت است.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه اولین اثر دینداری قوی شدن در برابر سختی‌ها و تلاش برای حفظ دین است، اظهار کرد: نیاز داریم نسل امروز خود را با همین نگاه و روحیه تربیت کنیم.

وی با بيان اینکه نسل امروز به معرفی فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد، افزود: مادر شهیدان کریم‌بخش بانوی مقاومی بود و لحظه‌ای کم نیاورد و ذره‌ای پا پس نکشید و این اثر دین بر عقیده او بود. همین عقیده او را قوی کرد و توانست فرزندان قوی تربیت کرده و تحویل جامعه دهد و این تجلی ناب دین در وجود یک انسان است.

سلیمانی با بیان اینکه جامعه قوی که در اوج تحریم‌ها و تهدید‌های دشمن سرخم نمی‌کند نتیجه تربیت مادرانی است که انسان‌های قوی را پرورش داده و به جامعه معرفی می‌کنند، تصریح کرد: اسلام به زن ارزش داد و زن در اسلام نه مانند زن شرقی است که انسانیت وی به حاشیه رفته و نه مانند زن غربی است که جنسیتش بیشتر از انسانیتش دیده شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از مقام شامخ هفت مادر شهید تجلیل شد.

آیین نکوداشت مادر شهیدان کریم‌بخش در بندر انزلی برگزار شد

انتهای پیام
captcha