ظرفیت‌های خوبی در آذربایجان‌شرقی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد
کد خبر: 4123928
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
سینا طباخی:

ظرفیت‌های خوبی در آذربایجان‌شرقی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد

نفر اول حفظ کل قرآن سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با بیان اینکه هم در بحث حفظ قرآن و هم سایر رشته‌های قرآن، ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد و جای کار بسیار است، گفت: معتقدم بحث ارزش‌گذاری قرآنی آن‌گونه که باید باشد، نیست.

سینا طباخی، حافظ کل قرآنسینا طباخی، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی در مورد موفقیت خود در سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نمایندگانی از ۸۰ کشور جهان در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند که مرحله نهایی مسابقات با حضور ۳۳ کشور منتخب در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد و بنده در رشته حفظ کل قرآن کریم به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران رتبه اول را کسب کردم.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری این مسابقات بود، بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته در مسابقات کشوری مقام اول را کسب کرده بودم، امسال به مسابقات بین‌المللی راه یافتم.

طباخی در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: از زحمات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌ویژه مدیرکل این مجموعه حجت‌الاسلام حسینی بسیار قدردانم، چراکه در این ایام زحمات بسیاری در حق اینجانب انجام دادند.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه این دوره از مسابقات در سه رشته حفظ کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل برگزار شد و بنده به‌عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات حضور داشتم، افزود: امسال مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود به‌ویژه در رشته حفظ کل قرآن کریم که شرکت‌کنندگان خارجی تلاوت‌های فاخر و بسیار خوبی را ارائه دادند.

وی با تأکید بر اینکه معتقدم مسابقات امسال یکی از بالاترین سطوح مسابقات در ادوار مختلف را دارا بود، گفت: این مسابقات نشان داد که قرآن کریم جایگاه بسیار والایی داشته و هتک حرمت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم حرکتی مذموم و محکوم است.

طباخی با اشاره به شعار سی‌و‌نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «یک کتاب، یک امت» یادآور شد: وحدت بین مسلمانان یکی از مهم‌ترین معیارها و از نکات مثبت این دوره از مسابقات بین‌المللی بود که به خوبی نشان داد قرآن کتابی است که وحدت و انسجام بین مسلمانان را تعیین کرده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه مباحث قرآنی گفت: الحمدالله در استان آذربایجان‌شرقی فعالیت‌های قرآنی خوبی انجام می‌شود، اما ظرفیت بسیار بیشتر بوده و می‌توانیم بیش از پیش در این رابطه فعالیت کنیم.

طباخی با بیان اینکه هم در بحث حفظ قرآن و هم سایر رشته‌های قرآن، ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان داریم و جای کار بسیار است، ادامه داد: معتقدم بحث ارزش‌گذاری قرآنی آن‌گونه که باید باشد، نیست.

نفر اول سی‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه قرآن کریم نوری پرفروغ از سوی خداوند متعال است، گفت: انسان با الگو قرار دادن قرآن کریم می‌تواند به مراتب بسیار بالا و به علو درجات برسد. این کلام وحی چه در حوزه مسائل مادی و چه در مسائل معنوی دنیا و آخرت می‌تواند توفیقات بسیاری برای انسان‌ها به ارمغان آورد و بهترین کتاب در طول تاریخ و بهترین راهنما و هدایتگر برای انسان‌هاست.

سینا طباخی که اکنون نزدیک ۱۵ سال است که در حوزه مباحث قرآنی فعالیت دارد، از ۹ سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کرده و توانسته است طی دو سال و در 11 سالگی به مقام حفظ کل قرآن کریم برسد، او آموزش قرآن را جزوی از وظایف خود دانسته و در این رابطه در تبریز مشغول فعالیت‌های قرآنی و آموزشی است.

شایان ذکر است، «سینا طباخی» که در رشته حفظ کل سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رتبه اول شده است، پیش از این نیز در رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات متعدد استانی و ملی رتبه‌های برتر را کسب کرده بود که رتبه اول رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات بین المللی کرواسی از جمله آن است.

سینا طباخی متولد سال ۱۳۷۹ و تحصیل کرده رشته فقه و حقوق بوده که علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، در خوشنویسی و زبان انگلیسی نیز فعالیت داشته است.

انتهای پیام
captcha